Care e modul perfect de a declansa procesul de slabire

Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
19 feb. 2020

Incepem sa ne convingem din ce in ce mai mult ca slabitul nu este doar despre calorii si sport.

Cand ne gandim la corpul uman ca la un intreg si incercam sa intelegem complexitatea metabolismului, ne dam seama ca ceea ce vedem atunci cand ne urcam pe cantar nu e doar un numar, ci o reflectie a ceea ce se intampla in interior.

Asta este o veste atat buna, cat si mai putin buna. Pe de-o parte inseamna ca daca ai probleme cu greutatea, poti inceta sa mai fii atat de dura cu tine – mentinerea unei greutati sanatoase nu e doar o chestie de disciplina si auto-control. Pe de alta parte, inseamna ca pentru a ajunge la greutatea dorita – si a ramane acolo – trebuie sa muncim mult pentru a vindeca sistemele din corpul nostru din interior.

Avand grija de sistemul nostru digestiv, de hormoni si de echilibrarea glicemiei putem elimina obstacolele care stau in drumul nostru catre gestionarea usoara a greutatii.

Iata ce trebuie sa faci pentru a declansa usor si sigur procesul de slabire:
Reseteaza-ti sanatatea digestiva

Sunt din ce in ce mai multe studii care dovedesc ca exista o stransa legatura intre tipul (si cantitatea) de bacterii care traiesc in tractul digestiv si abilitatea noastra de a mentine o greutate sanatoasa. De aceea primul pas catre declansarea procesului de slabit ar trebui sa fie includerea unor probiotice de calitate in dieta zilnica pentru a sprijini digestia.

Recomandarea noastra? O salata cu dressing bogat in probiotice. Incearca mixul Marquis Salad de la Agriro Fresh (cu rucola, latughino rosu si baby spanac), caruia ii poti adauga un dressing cu pasta de miso, otet de orez, ulei de susan, mustar, suc de portocale si pudra de usturoi. Daca ii mai adaugi si o mana de quinoa (pentru un plus de proteine), obtii un pranz satios si perfect pentru digestie.

Echilibreaza nivelul glicemiei

E greu (daca nu imposibil) sa slabesti cand glicemia o ia razna pe parcursul zilei si-ti da o pofta nebuna de dulce, mai ales daca ai eliminat complet zaharul adaugat din dieta. Pentru a-ti ajuta corpul sa se obisnuiasca cu aceasta schimbare, ai nevoie de nutrienti precum Omega 3 care sa echilibreze raspunsul insulinei. Astfel, nu vei mai cadea victima poftelor si vei face alegeri alimentare mai sanatoase.

Ca sa nu ti se faca pofta de dulce dupa-amiaza, iti recomandam ca la pranz sa incerci o salata bogata in omega 3 si grasimi sanatoase. Mixul de salata Havana de la Agriro Fresh (cu radichio, latughino si valeriana) merge perfect somon afumat, cateva felii de avocado si un dressing cu suc proaspat de portocale rosii.

Imblanzeste senzatia de foame

In zilele noastre mancarea e peste tot. Cu alte cuvinte, creierul nostru este mereu tentat, ceea ce inseamna ca e incredibil de usor sa nu mai stim cu adevarat cand ne este cu adevarat foame si cand nu. De aceea ai nevoie sa consumi alimente satioase si bogate in vitamine, minerale si proteine pentru a sustine metabolismul si a declansa arderea grasimilor, calmand in acelasi timp senzatia de foame.

O salata este optiunea perfecta daca vrei vitamine si minerale, mai ales ca ii poti adauga orice tip de proteina iti doresti, fie ea vegetala sau animala. Combina mixul de salata Egipteana de la Agriro Fresh (contine Pan di Zucchero, morcovi julien si indivia riccia) fie cu naut crocant si cartof dulce copt sau cu pui la gratar si fasole rosie.

Foto: Marius Dragne