6 cauze ale colesterolului marit

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
26 feb. 2021

Colesterolul este o un tip de grasime care poate fi gasita in sange.

Desi un anumit colesterol este bun – corpul dvs. are nevoie de el pentru a construi celule sanatoase – avand un colesterol foarte ridicat (cunoscut si sub numele de hiperlipidemie sau hipercolesterolemie) poate avea un impact negativ asupra inimii dvs., ducand in cele din urma la boli de inima, potrivit Clinicii Mayo.

In unele situatii, acest lucru poate duce la depunerea de grasimi in vasele de sange (o afectiune denumita ateroscleroza), ceea ce face mai dificil fluxul de sange prin artere. Prin urmare, nu se poate nega. A avea colesterol ridicat este o situatie foarte periculoasa.

Nivelul de colestrol este masurat printr-un test de sange efectuat fie in spital daca pacientul este internat, fie intr-un laborator de analize medicale la recomandarea medicului.

Acest test se face cu conditia ca pacientul sa nu consume alimente grase in ultimele 12 ore si nici medicamente care pot influenta rezultatul. In acest fel se obtin 4 rezultate ce corespund urmatoarelor fractiuni:

• LDL colesterolul (colesterolul rau)
• HDL colesterolul (colesterolul bun)
• trigliceridele

6 cauze ale colesterolului marit

Vestea buna este ca exista multe modalitati de a va mentine colesterolul scazut. Dar este important sa intelegeti cauzele colesterolului marit inainte de a incepe sa il reduceti.

1. Alimentatia nesanatoasa

O dieta bogata in colesterol „rau” (cunoscut clinic ca lipoproteina cu densitate scazuta colesterol, LDL) poate creste nivelul colesterolului si poate duce la boli de inima. De aceea, este important sa evitati grasimile trans, care sunt pline de colesterol LDL.

Grasimile trans pot fi gasite in mai multe alimente nesanatoase, de la hamburgeri de tip fast-food pana la produse de patiserie (de exemplu, gogosi, prajituri si tarte). Pentru a combate colesterolul ridicat, incercati sa consumati o multime de cereale integrale (cum ar fi painea integrala de grau si pastele). Si, de asemenea, sa consumati o multime de fructe si legume proaspete.

Mai mult de atat, ar trebui sa inlocuiti carnea rosie mai putin sanatoasa cu tipuri de peste sanatos pentru inim. De exemplu, somonul, codul, tonul si halibutul. Toate acestea spune contine acizi grasi omega-3 despre care se stie ca ajuta la mentinerea sanatatii inimii.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplah.com.