Ce trebuie sa mananci daca vrei sa tii raceala la distanta

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
2 ian. 2020

Alimentatia joaca un rol extrem de important in pastrarea sanatatii.

Iarna este anotimpul in care fie ne curge nasul, fie este infundat, racim des sau mai rau facem o infectie respiratorie care ne tine la pat fix de sarbatori. Asa ca trebuie sa fim foarte atenti la tot ceea ce consumam pentru a ne pastra sanatatea si in vacanta mult asteptata.

Iata ce alimente pot ajuta sa eviti raceala:

Lapte si iaurt degresate

Vitamina D are un rol important in lupta impotriva microbilor. Cele mai bune surse de vitamina D sunt laptele degresat, sucul proaspat de portocale, iaurtul si albusurile de ou. De asemenea, bacteriile probiotice din iaurt au efecte benefice asupra sistemului imunitar si asupra sanatatii gingiilor.

Ardei gras rosu

Contine multa vitamina C, care intareste sistemul imunitar si mentine pielea tanara. Cea mai mare cantitate de vitamina C este concentrata in ardeiul rosu. Mai mult, acesta contine anumite fitochimicale si carotenoide, in special betacaroten, ce au proprietati antioxidante si anti-inflamatorii.

Ceaiul verde

Acesta este bogat in antioxidanti ce contribuie la intarirea sistemului imunitar. In plus, datorita continutului bogat de polifenoli, ceaiul verde ajuta la reducerea stresului oxidativ si a radicalilor liberi care au efecte negative asupra sanatatii organismului.
Branza de capra. Substanta secreta din branza de capra este cuprul, care are efecte uimitoare asupra sistemului imunitar.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.