Cum eviti raceala in sezonul rece? 10 sfaturi practice

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
19 oct. 2019

Tine cont de aceste cateva sfaturi eficiente ca sa eviti raceala in sezonul rece!

Anotimpul rece bate la usa si, odata cu el, frigul, ploaia, zapada si… raceala. Nas infundat? Durere in gat? Febra? Ne-am gandit sa-ti venim in ajutor cu 10 sfaturi care te ajuta sa eviti raceala in lunile urmatoare.

5 remedii naturale pentru raceala de toamna, aprobate de medici

De la colegul care tuseste, pana la suprafete infectate din mijloacele de transport in comun, peste tot esti inconjurata de focare de raceala. Pare aproape imposibil sa poti evita o raceala in iarna care urmeaza. Insa daca vei urma cele 10 sfaturi despre cum sa eviti raceala in aceasta iarna, ai toate sansele sa scapi sau macar sa reduci drastic sansele ca raceala sa te puna la pat.

Iata cum eviti raceala in sezonul rece:

1. Inceteaza sa-ti mai rozi unghiile

Rezista tentatiei de a-ti ajusta manichiura cu dintii. Unghiile sunt unul dintre cele mai populate locuri cu bacterii, inclusiv acelea responsabile pentru producerea racelilor.

2. Poarta o esarfa

Pe langa faptul ca sunt intotdeauna un accesoriu la moda, esarfele iti protejeaza gatul si fata de frig si vant, dar si de bacteriile pe care acesta le poarta.

3. Redu cantitatea de alcool consumata

Cu cat consumi mai mult alcool, cu atat mai slab va fi sistemul tau imunitar. Si atunci este momentul propice pentru ca o raceala sa te loveasca.

7 moduri ingenioase de a scapa de raceala peste noapte

4. Renunta la fumatul de socializare

Chiar daca fumezi doar din cand in cand, la un pahar de vorba, este important sa renunti definitiv la fumat. Fumul de tigara distruge celulele ciliate din interiorul nasului care sunt responsabile cu lupta impotriva bacteriilor. Astfel, dai cale libera unei infectii respiratorii, care iti va face viata un chin.

5. Adopta un ritm mai calm

Stresul are un impact major asupra organismului si joaca un rol important in slabirea sistemului imunitar.

6. Dormi suficient

Probabil stii ca este ideal sa dormi cel putin 7-8 ore pe noapte. Privarea de somn conduce la slabirea sistemului imunitar, facandu-ne susceptibile sa racim mai usor.

7. Mananca alimente sanatoase

Chiar daca scaderea temperaturii te face sa-ti doresti sa mananci mancaruri nesanatoase, cum sunt pastele, lasagna sau pizza, nu uita sa consumi suficiente legume si fructe. Ele contin vitamine vitale pentru sistemul imunitar si pentru combaterea oboselii si bolilor.

9 alimente bogate in vitamina C. Te ajuta sa slabesti

8. Fa miscare

Fa cel putin 30 de minute de exercitii de 3 ori pe saptamana, ca sa-ti mentii corpul in cea mai buna forma.

9. Intareste-ti sistemul imunitar

Iarna este anotimpul in care sistemul imunitar este cel mai greu pus la incercare. Nu uita sa-i asiguri necesarul de vitamine! Vitaminele A, C, E si complexul de vitamina B sunt esentiale pentru un sistem imunitar sanatos.

10. Spala-te cat mai des pe maini

Este important sa ai mainile cat mai curate, de aceea nu uita sa le speli dupa ce folosesti sistemul public de transport, inainte de masa, dupa ce mergi la toaleta. Este recomandat sa folosesti si un dezinfectant pentru maini daca lucrezi intr-un birou cu mai multa lume.

Foto: Getty Images.