Dieta care lupta cu depresia: Alimente care fac minuni cu starea ta de spirit

dieta care previne depresia
Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
19 oct. 2018

Este demonstrat ca alimentatia este o componenta importanta si poate sa te ajute. Aceasta este dieta care previne depresia!

Depresia este o boala care afecteaza din ce in ce mai multi oameni in fiecare an. Cu totii trecem prin episoade de depresie in decursul vietii.

De la melancolia de toamna si starea de tristete inexplicabila, pana la situatiile in care nici nu-ti mai vine sa cobori din pat, toate acestea sunt manifestari mai usoare sau mai grave ale unei forme de depresie.

De obicei, tratamentul pentru depresie este compus din medicamentatie, care are rolul de a induce o stare de calm si liniste, si de consiliere psihologica, pentru a identifica radacina raului.

Insa, un nou studiu, realizat de catre o echipa de cercetatori de la University College din Londra, propune ca metoda de tratament adoptarea unui nou tip de regim alimentar.

Starea de spirit poate fi influentata de ceea ce mananci

Studiul, in care au fost incluse mai mult de 32.000 de persoane adulte, a urmarit sa analizeze rolul pe care nutritia il joaca in viata oamenilor care sufera de depresie.

Participantii la acest studiu au urmat o dieta mediteraneana traditionala, bogata in plante verzi, fructe, legume, nuci, ulei de masline si peste.

Dupa analizarea rezultatelor obtinute, cercetatorii au ajuns la concluzia ca dieta mediteraneana reduce cu pana la 33% mai mult fata de alte tipuri de diete riscul de aparitie a depresiei.

Conducatoarea echipei de cercetatori, dr. Camille Lassale, a declarat ca “sunt dovezi suficiente care sa indice faptul ca intre calitatea dietei pe care o urmam si sanatatea mintala exista o legatura foarte stransa.

Aceasta legatura nu se limiteaza la efectele vizibile pe care dieta le are asupra dimensiunilor corporale sau asupra felului in care starea de spirit poate fi influentata de ceea ce mananci.”

Dieta bogata in zahar si alimente iti poate inrautati starea

O alta concluzie a studiului este aceea ca o dieta cu risc inflamator ridicat poate conduce la aparitia starilor de depresie. O dieta cu potential risc inflamator contine cantitati mari de zahar, mancaruri procesate si cu un continut ridicat de grasimi saturate.

“Un regim alimentar cu caracter pro-inflamator poate contribui la aparitia inflamatiilor interne generalizate, ceea ce creste automat si riscul de aparitie al depresiei”, a explicat dr. Lassale.

“Apar din ce in ce mai multe dovezi cu privire la stransa legatura dintre creier si sistemul digestiv, iar creierul joaca cel mai important rol in mentinerea sanatatii mentale, iar acest echilibru este puternic influentat de bacteriile gastro-intestinale si poate fi modificat drastic de ceea ce manancam in fiecare zi.”

Astfel, cercetatorii au concluzionat ca aceste descoperiri dovedesc faptul ca este necesar ca la controalele medicale periodice sa se faca si sesiuni de indrumari dietare pentru pacienti.

De asemenea, echipa de cercetatori condusa de dr. Camille Lassale a insistat asupra necesitatii efectuarii mai multor studii care sa examineze efectele schimbarilor de dieta asupra sanatatii mentale.

“Aratand ca adoptarea unei diete sanatoase reduce riscul de aparitie al bolilor mintale, contribuim la intarirea dovezilor deja existente cu privire la importanta dietei noastre zilnice asupra sanatatii noastre mintale.”

Foto: Instagram – Bianca Cheah