Dieta nutritariana te ajuta sa iti intaresti imunitatea: Cum prepari salata cea mai bogata in nutrienti

Avatar1
De Irina Constantin
16 mart. 2020

Vegan, vegetarian, pescetarian, polotarian, iar acum… nutritarian!

Daca ai impresia ca dieta nutritariana este doar o noua metoda de slabit sau un nou trend, te inseli. De fapt, un medic a conceput acest stil alimentar pentru a incuraja consumul de alimente cat mai bogate in nutrienti.

Condimentul acrisor cu proprietati miraculoase: Ce este si cum se foloseste

Nutritarienii consuma cel mai des produse naturale, cat mai neprocesate, pline de vitamine, minerale si fitonutrienti necesari unui sistem imunitar puternic.

Astfel, ei nu sunt atenti doar la macronutrienti, ci mai ales la componentele subtile care au un rol esential in pastrarea unui organism sanatos si plin de vitalitate.

Ce inseamna o dieta nutritariana si ce alimente promoveaza ea?

Nutritarienii au, adesea, o alimentatie bazate pe plante, seminte, leguminoase si superalimente.

Scopul este unic si foarte clar: hranirea organismului cu cat mai multi antioxidanti, nutrienti, minerale, vitamine si componente naturale care ajuta corpul sa isi creasca imunitatea.

Prof. Ihor Huk: „Daca aveti in organism acest element, nu va veti imbolnavi niciodata. E mai important decat oxigenul”

Daca vrei si tu sa adopti dieta nutritariana, incepe prin a elimina treptat din alimentatie zaharul rafinat, semipreparatele, carbohidratii simpli din produsele de patiserie si, nu in ultimul rand, bauturile carbogazoase din comert.

Concentreaza-te, in schimb, pe cat mai multe legume si fructe, dar si pe suplimentele naturale precum chlorella, spirulina, pudra de maca si ceaiul matcha. Consuma si naut, linte, fasole rosie si neagra, alternand cat mai mult sursele de proteina.

Dieta nutritariana: Reteta perfecta de salata pentru un aport maxim de nutrienti

Acest exemplu de salata include o multime de alimente specifice dietei, asa ca o poti pregati acasa si te poti bucura de efectele sale benefice pentru organism.

Pentru salata vei avea nevoie de:
  • Cateva ciuperci, curatate si taiate sub forma de lamele;
  • Cateva frunze de varza kale, spalate si rupte in bucati;
  • O mana de varza proaspata, data prin razatoare;
  • 2-3 fire de ceapa verde, tocata marunt;
  • 2-3 linguri de morcov ras;
  • O lingura de seminte de rodie.
Pentru dressing, pregateste urmatoarele ingrediente:
  • Doua linguri de seminte crude de susan;
  • O lingura de otet de orez;
  • O lingurita de zeama de lamaie;
  • 2 lingurite de sos Amino de cocos (optional);
  • Apa, pentru ajustarea consistentei.
Modul de preparare

Pentru inceput, pune toate ingredientele pentru dressing intr-un blender si amesteca-le pana obtii un mix omogen. Ajusteaza cantitatea de apa in functie de preferinte, pana cand sosul ajunge la consistenta dorita de tine. Lasa aromele sa se intrepatrunda, pana prepari restul salatei.

Pune lamelele de ciuperci intr-o tigaie antiaderenta si gateste-le pana cand se inmoaie. Condimenteaza-le cu sare si piper, dupa gust. Apoi, pune frunzele de kale intr-un bol incapator si maseaza-le cu dressingul preparat anterior. Astfel, varza va absorbi sosul, iar salata va avea un gust intens.

Pune in bol si restul ingredientelor: ciupercile, ceapa verde, morcovul si semintele de rodie. Amesteca totul foarte bine si serveste salata pe loc, pentru a profita de aromele fresh si de nutrientii extraordinari pentru sanatatea ta!

Foto: Getty Images.