Excesul de fructe dauneaza grav sanatatii si siluetei!

Shutterstock

Fructele fac parte din dieta sanatoasa si echilibrata, insa si ele trebuie consumate moderat. Excesul de fructe, ca orice exces, diminueaza rezistenta organismului in fata bolilor.

Ne plac fructele, sunt surse incredibile de antioxidanti, vitamine si minerale. Acestea contin, de asemenea, fitonutrienti importanti, care pot preveni imbatranirea accelerata, scrie nutriliving.com, si dezvoltarea unor afectiuni serioase in corp. Insa excesul de fructe face cam acelasi lucru, poate produce aparitia unor afectiuni serioase in organism.

Opteaza pentru fructe mai putin dulci, fructe puternic colorate in rosu, albastru, purpuriu, portocaliu, galben, verde. Mananca fructele ca atare, nu in combinatie cu alimente si mancaruri, pentru ca difera timpul de digestie, iar fructele fermenteaza.

Excesul de fructe inseamna si exces de sucroza si glucoza

Uneori, orice este prea mult devine daunator, chiar si cand vine vorba despre fructe. Desi contin predominant fructoza, care nu ridica rapid nivelul de zahar in sange, fructele mai au in compozitie si sucroza si glucoza. Exact ca zaharul. Cele doua, sucroza si glucoza cresc rapid glicemia. Prea multe fructe, deci, duc la cresterea nivelului de zahar in sange si la dereglari hormonale si de greutate.

De ce sa alegi bananele verzi

Continutul de zahar din fructe difera. Spre exemplu, fructele de padure sunt sarace in zaharuri si bogate in nutrienti. Alege fructele goji, afinele, murele, capsunile, daca vrei ceva dulce, sanatos si fara multe calorii. Daca iti plac bananele, asigura-te ca mananci fructele care au varful mai verde si nu au pete. O astfel de banana are un numar de calorii mai mic cu aproape jumatate, comparativ cu o banana coapta.

In ceea ce priveste merele, alege-le pe cele verzi, daca vrei fructe fara mult zahar.

De asemenea, fructe cu putine zaharuri sunt: avocado, lime, lamaie, grepfruit, papaya, piersicile, prunele si fructele de padure.

La polul opus, fructele cele mai dulci sunt curmalele, strugurii, ananasul, mango, ciresele.

Evita excesul de fructe uscate, pentru ca acestea sunt extrem de bogate in zaharuri, mai ales daca urmezi o dieta!

Sfat! Nu iti face un obicei din a bea sucuri naturale de fructe! Poate parea un lucru bun pentru sanatate, din considerentul cantitatii mari de vitamine si minerale. Insa, daca ne gandim la cantitatea de zahar din continut, lucrurile stau invers.

Nu manca mai mult de trei portii de fructe pe zi, iar daca vrei sa slabesti, recomandarea nutritionistilor este sa te limitezi doar la doua fructe pe zi si trei de legume.