Fructul bogat in grasimi bune care te ajuta sa arzi mai multe calorii

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
9 sept. 2019

Este bun peste painea prajita, dar si in combinatie cu pudra de cacao pentru o budinca sanatoasa. Dar stii de ce e bine sa mananci avocado?

Ne bucuram de fiecare data cand stiinta confirma lucrurile care stiam ca sunt adevarate. De data aceasta este vorba despre unul dintre fructele cele mai apreciate.

De ce este bine sa mananci avocado?

Avocado este unul dintre cele mai apreciate fructe si este nelipsit din recomandarile nutritionistilor. Daca alegi sa mananci avocado si, in schimb, sa renunti la o parte dintre carbohidrati, te vei simti mai satula si vei acumula mai putine calorii.

Aceasta este concluzia la care a ajuns un studiu publicat in revista Nutrients si care a fost realizat de Illinois Institute of Technology. Studiul a fost destul de simplu: 31 de adulti supraponderali au fost pusi sa aleaga intre 2 tipuri de alimentatie: un regim cu aport redus de grasimi, format din 76% carbohidrati, 14% grasimi si un total de 680 de calorii.

Dieta polotariana te ajuta sa slabesti in talie si sa te mentii departe de boli grave

Celalalt regim era bogat in grasimi, avea acelasi numar de calorii si grasimi totale, dar un continut redus de carbohidrati. Meniul bogat in grasimi continea fie ½ avocado, care insemna 40% grasimi si 51% carbohidrati, fie un avocado intreg, care continea 43% grasimi si 50% carbohidrati.

Participantii au primit fie un meniu bogat in carbohidrati, fie unul bogat in grasimi, apoi au fost pusi sa aprecieze gradul de satietate al fiecarul meniu. De asemenea, le-au fost recoltate probe de sange pentru a analiza hormonii care indica gradul de satietate sau de foame.

Grasimile reprezinta un macronutrient pe care organismul il digera mai greu

Cei mai multi participanti au declarant ca meniul bogat in grasimi a fost mult mai satisfacator si le-a conferit o senzatie de satietate mai mare decat cel bazat pe carbohidrati. Nivelul de hormoni care indica senzatia de satietate era mai mare la cei care avusesera un meniu bogat in grasimi. In schimb, cei care primisera un meniu bogat in carbohidrati aveau un nivel al insulinei mai mare.

Desi studiul nu a avut ca obiect observarea greutatii participantilor, a fost usor de concluzionat ca grasimile, care sunt mai satioase, pot contribui la scaderea in greutate. “Grasimile reprezinta un macronutrient pe care organismul il digera mai greu. Organismul are nevoie de mai mult timp pentru a descompune si metaboliza grasimile, in comparatie cu zaharurile sau carbohidratii. Cu cat acest proces este mai indelungat, cu atat mai multe calorii vei arde”, a explicat Kristin Kirkpatrick, nutritionista in cadrul Cleveland Clinic Wellness.

5 alimente sanatoase care iti saboteaza dieta de slabit

“Daca vrei sa urmezi o dieta bogata in grasimi, asigura-te ca alegi grasimile mono si polinesaturate. Toate grasimile contribuie la reducerea tendintei de a manca prea mult. Insa grasimile saturate, cum sunt cele din unt, produse lactate si carne, au si un continut ridicat de colesterol, care este un factor de risc pentru aparitia bolilor de inima”, a incheiat Kristin.

Foto: Shutterstock.com