6 metode usoare ca sa-ti revii dupa o noapte in care ai dormit prost

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
28 ian. 2019

Ni se intampla tuturor sa avem nopti in care nu dormim bine si dupa care ne trezim extenuate. Cei de la Byrdie au identificat 6 metode usoare ca sa-ti revii dupa o noapte in care ai dormit prost.

Toata lumea a trecut prin asta… te duci sa te culci cu gandul ca vei dormi 8 ore ca de obicei si ajungi fie sa stai sa astepti o eternitate pana adormi sau sa te trezesti de o gramada de ori, sa ai un somn agitat, plin de vise. In toate cazurile va urma o zi grea in care te vei simti lipsita de energie si irascibila.

Efectele somnului insuficient: pierderi de memorie, libido scazut si leziuni cerebrale

Somnul este esential pentru organism si pentru creier si atunci cand nu dormim suficient sau nu avem un somn de calitate ne putem simti nelinistite sau nu ne putem concentra. Din fericire, exista cateva trucuri pe care le poti aplica pentru a-ti reveni dupa o noapte in care nu ai dormit bine.

6 metode usoare ca sa-ti revii dupa o noapte in care ai dormit prost:

Trezeste-te si da-te jos din pat

Nu mai pierde timpul in pat, sperand ca vei recupera ceva din noaptea pierduta. Dr. Neil Stanley, expert in somnologie, afirma ca „oricat de greu ti-ar fi, trebuie sa-ti trezesti corpul. Da perdelele la o parte si deschide fereastra larg, pentru ca lumina si aerul proaspat sa patrunda in camera!”. Si nu uita sa iei micul dejun. “Este un mijloc foarte bun de a-i transmite organismului informatia ca afara este ziua”, a continuat dr. Stanley.

7 secrete ale somnului cu adevarat odihnitor

Fa-ti treburile cat mai repede

Avand in vedere faptul ca ai pierdut o noapte, este foarte probabil ca odata cu venirea serii sa te simti vlaguita. “In acest caz, este bine sa-ti rezolvi treburile importante cat mai devreme in timpul zilei. Productivitatea va scadea drastic pe masura ce orele vor trece”, ne sfatuieste dr. Stanley.

Nu abuza de cafea

“Aceasta este doar o solutie pe termen scurt”, avertizeaza dr. Stanley. “Iti va da un punct de pornire, dar nu te va ajuta pe perioada intregii zile.” Daca vei consuma prea multa cafea, exista riscul ca ea sa aiba efectul opus celui pe care ti-l doresti si sa-ti accentueze starea de somnolenta. Este preferabil sa consumi o ceasca de ceai. De fapt, poti sa consumi mai multe cesti de ceai. In felul acesta te vei ridica mai des de pe scaun ca sa-ti faci cate un ceai si vei merge mai des la toaleta.

Fa cat mai multa miscare

Este important sa nu stai pe scaun si sa vegetezi intreaga zi, mai ales daca ai pierdut o noapte de somn. “Fii cat mai activa cu putinta”, spune dr. Stanley. “Fa multe pauze si plimba-te. Este dificil sa ramai treaza daca stai toata ziua pe scaun si te uiti la un monitor.” Daca poti, iesi la o plimbare de 20 de minute la aer curat.”

Trage un pui de somn

“Daca poti sa tragi un pui de somn cand esti la birou, nu ezita sa o faci. Atunci cand ti-e somn, cel mai bine este sa dormi. Cafeaua este doar o solutie de moment. Daca nu poti sa dormi la birou, atunci mergi in masina sau oriunde poti avea ocazia de a inchide ochii macar pentru 10 minute”, a continuat dr. Stanley.

Cum invingi anxietatea care se instaleaza inainte de somn

Nu pune presiune pe somnul din noaptea care urmeaza

Daca nu ai dormit bine in noaptea precedenta, vei putea sa recuperezi somnul pierdut in noaptea urmatoare. Dar nu trebuie sa te fortezi ca sa obtii lucrul acesta. Mergi la culcare la ora obisnuita si fa toate lucrurile pe care obisnuiesti sa le faci inainte de culcare. Considera ca este o noapte obisnuita si somnul va veni de la sine.

Foto: Shutterstock.com