3 obiceiuri care iti afecteaza papilele gustative: Motivul pentru care nu-ti plac legumele

Avatar1
De Irina Constantin
3 sept. 2019

Ai vrea sa tii o dieta sau sa incepi sa mananci mai sanatos, insa organismul tau pare sa respinga total legumele?

Este o problema frecventa, intalnita de multe femei. Probabil ca te-ai intrebat si tu, privind alte persoane, „oare cum mananca atat de multe salate, cu atata placere?!”. Secretul sta in papilele gustative. Multe dintre noi avem obiceiuri care afecteaza gustul, pe care nici nu le constientizam.

Salata cu paste: 3 retete delicioase si racoroase

Cand organismul nostru este bombardat constant cu alimente pline de sare, zahar si arome artificiale, el se obisnuieste cu aceste gusturi intense. Astfel, cand ii oferi o salata de rosii sau cateva betisoare de morcov, acestea par sa nu aiba niciun gust.

Iata care sunt cele mai nocive 3 obiceiuri care afecteaza gustul:

Consumi prea des fast food

Aceasta este cea mai sigura si cea mai rapida metoda de a-ti dezorienta complet papilele. Lanturile de restaurante fast food cunosc secretul mancarii gustoase: multa sare, multa grasime, prajeala si zahar cat cuprinde. Aromele intense nu sunt nici ele omise, fiind adaugate in toate preparatele: cartofi prajiti, sandwich-uri, burgeri si deserturi.

Cand mananci o cantitate semnificativa de fast food, creierul tau se obisnuieste cu aceste gusturi puternice si seteaza noi standarde pentru ce inseamna „mancarea buna”.

Burger vegan cu cartof dulce, fasole neagra si guacamole

Astfel, cand incerci sa iti hranesti organismul cu o salata din diverse legume, asezonata doar cu lamaie si ulei de masline, aceasta nu se va incadra deloc in standardele mentionate anterior.

Ce poti face?

Incearca sa restabilesti echilibrul interior gatind mai mult acasa si obisnuindu-ti papilele gustative cu alimente cat mai naturale si mai putin procesate. Include in alimentatia ta zilnica fructe si legume crude, intr-o forma cat mai placuta.

Fa-ti salate ceva mai complexe, incluzand cate putin din ingredientele care „pacalesc” creierul: putin parmezan, crutoane condimentate, un dressing cu gust mai pronuntat (incearca unul pe baza de iaurt, cu lamaie, ierburi si piper). In timp, te vei obisnui cu hrana sanatoasa.

Fumezi

Tigarile contin toxine care „amortesc” papilele gustative, iar fumatul face parte dintre acele obiceiuri care afecteaza gustul pe termen lung.

Studiile demonstreaza ca aceste 3 diete sunt mai daunatoare decat fumatul

Daca fumezi, probabil ai observat ca simturile tale nu sunt foarte dezvoltate. Daca mancarea nu contine sare, piper, zahar sau grasime, o consideri fada. In plus, atunci cand iei pranzul, poti avea tendinta de a manca foarte repede, pentru a te bucura, de fapt, de partea ta preferata: tigara de dupa masa.

Ce poti face?

Cea mai buna solutie este, in mod evident, sa renunti la fumat. Daca aceasta nu este o optiune pentru tine, incearca sa incluzi mancarea sanatoasa in dieta ta printr-un mic truc eficient. Strecoara in farfurie o cantitate minima de legume, drept garnitura. Creste cantitatea treptat, pana te obisnuiesti sa mananci o portie de alimente naturale pe zi.

Nu bei suficienta apa

Cand nu bei destula apa pe parcursul zilei, te deshidratezi. Drept urmare, gura ta devine uscata, iar saliva poate capata un gust usor sarat. Acest lucru poate altera gustul mancarii sanatoase, facand-o chiar respingatoare.

Ce poti face?

Apeleaza la diverse metode pentru a creste consumul de apa. Poarta mereu cu tine o sticla reutilizabila, pune-ti reminder pe telefon sau noteaza-ti mereu in agenda cate pahare de apa bei. Acest lucru te va ajuta sa monitorizezi obiceiul si sa fii consecventa.

Foto: Shutterstock.com