Patru vitamine esentiale pentru sanatatea intregului organism. Multi oameni au deficit

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
4 dec. 2020

Studiile arata ca procentul romanilor care sufera de deficit de vitamine esentiale este in continua crestere, fapt pentru care oboseala este resimtita mai acut.

Majoritatea persoanelor care sufera de oboseala excesiva sunt cel mai probabil epuizati de vitaminele si mineralele importante. Intre vitamine, Colecalciferolul (Vitamina D3) a inceput sa fie tot mai studiata iar carenta sa sa fie tot mai des incriminata in patologii ce pornesc de la osteopenie, osteoporoza si risc de fracturi pana la boli cardiovasculare, degenerative grave si mai ales cancer. Si de carenta de vitamina D3 suferim majoritatea celor ce locuim la latitudinea Romaniaei. Suplimentarea cu vitamina D3 este practic singura speranta iar celelalte doua vitamine sinergice ei, K2 si B5 pot ajuta la restabilirea sanatatii si la o imbunatatire a calitatii si duratei vietii pe termen mediu si lung.

Rolul vitaminelor. Vitamina D pentru oase puternice si pentru imunitate

Vitamina D3 are mai multe functii importante, insa cele mai cunoscute si utilizate de medici sunt reglarea absorbtiei calciului si fosfor precum si facilitarea functionarii normale a sistemului osteoarticular. Obtinerea unei cantitati suficienta de vitamina D3 este importanta pentru cresterea si dezvoltarea normala a oaselor si a dintilor, precum si o rezistenta imbunatatita impotriva anumitor boli.

Oamenii de stiinta de la Harvard spun ca un nivel scazut de vitamina D creste riscul de infarct, accident vascular cerebral si nu mai putin de 17 forme de cancer.

”Majoritatea oamenilor au slujbe care presupun sa stea de dimineata pana seara la birou, asa ca nu se expun 15 minute pe zi la soare, asa cum ar fi necesar pentru doza zilnica necesara de vitamina D”, explica dr. Leslie Matthews.

Cercetarile arata ca deficienta de vitamina D duce la 85.000 de decese cauzate de cancer, in SUA, anual.

Dr. Leslie Matthews recomanda consumul regulat de peste gras precum sardinele, somonul si pastravul si folosirea unor suplimente de vitamina D pentru rezolvarea problemei.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.