Aceste alimente contin un antioxidant care scade riscul de Alzheimer

Daniela Mitran1
De Daniela Mitran
14 feb. 2020

Boala Alzheimer este o afectiune degenerativa a sistemului nervos care determina probleme de memorie, gandire si comportament. Simptomele acestei afectiuni se dezvolta treptat si se agraveaza in timp, persoanele afectate ajungand in imposibilitatea de a se ocupa de activitatile zilnice.

Din pacate, aceasta afectiune grava este cea mai frecventa cauza de dementa, termen general folosit pentru pierderea memoriei si a altor capacitati cognitive. Cauzele pot fi diferite si de multe ori nu pot fi prevazute, insa un stil de viata sanatos si o alimentatie sanatoasa pot reduce riscul de Alzheimer. De regula, este recomandat consumul unui antioxidant care scade riscul de Alzheimer, iar acesta se gaseste doar in anumite alimente.

Inaintarea in varsta reprezinta un factor de risc major in ceea ce priveste aceasta afectiune, insa boala Alzheimer nu este o boala a inaintarii in varsta. Foarte multe persoane avand pana in 65 de ani au fost diagnosticate cu boala degenerativa a sistemului nervos.

Alimentatia sanatoasa scade riscul de a dezvolta Alzheimer

Nu mai este un secret faptul ca o alimentatie bogata in fructe si legume are numeroase beneficii asupra sanatatii organismului. Mai mult decat atat, sportul reduce considerabil riscul de a dezvolta unele afectiuni, in special bolile cardiovasculare.

Potrivit ultimelor studii, medicii au descoperit ca o alimentatie bogata in flavonoide scade considerabil riscul de a dezvolta boala degenerativa a sistemului nervos.

Flavonoidele sunt acei compusi vegetali care coloreaza plantele in nuante vii si intense. Cuprind marea majoritate a tonalitatilor de albastru, violet sau verde intens, regasite in frunze, flori, radacini si in fructe in mod special.

Flavonoidele actioneaza impotriva radicalilor liberi vinovati de instalarea unor afectiuni grave. Actiunea antioxidanta a flavonoidelor are numeroase beneficii asupra sanatatii organismului si scade riscul de Alzheimer si imbatranire prematura.

Cum au descoperit oamenii de stiinta beneficiile flavonoidelor

Cercetatorii au efectuat un studiu in cadrul caruia au participat peste 920 de persoane cu varste de peste 80 de ani si care nu au fost diagnosticate cu boala degenerativa a sistemului nervos.

Persoanele care au participat la studiu au fost rugate sa completeze un chestionar, iar rezultatele au fost surprinzatoare. La o analiza aprofundata a comportamentului alimentar, medicii au descoperit ca aceste persoane consumau cu precadere anumite alimente.

Pentru a obtine rezultate cat mai relevante, participantii la studiu au fost rugati sa mentioneze si ce activitati sportive obisnuiesc sa practice si cat de des introduc sportul in rutina lor.

Analizand continutul de flavonoide din alimentatia lor, persoanele care au participat la studiu au fost impartite in cinci grupe. De la cele care consuma flavonoide in cantitate mica (5 miligrame pe zi), pana la cele care consuma acest antioxidant in cantitate mare (15.3 miligrame pe zi).

Persoanele care au participat la studiu au fost urmarite pe durata a sase ani, timp in care 222 dintre ele au dezvoltat boala degenerativa a sistemului nervos. Cele care au consumat mai multe alimente bogate in flavonoide au avut cu pana la 48% mai putine sanse sa dezvolte aceasta afectiune.

Ce alimente contin antioxidantul care scade riscul de Alzheimer

Aproape toate fructele si legumele contin flavonoide. Asadar, este recomandat sa ai o dieta cat mai sanatoasa, astfel incat sa reduci riscul dezvoltarii unor boli grave, cum este boala Alzheimer.

Desigur, exista alimente care au un continut mai mare de flavonoide, iar acestea trebuie sa se gaseasca in alimentatia zilnica.

Printre alimentele ce contin antioxidantul care scade riscul de Alzheimer se numara uleiul de masline si ceaiul verde.

Lista de alimente recomandate pentru reducerea riscului de Alzheimer cuprinde si: pere, suc de rosii, struguri, varza kale, fasole, spanac, broccoli, portocale si rosii.

Foto: Getty Images.