10 superalimente pe care trebuie sa le incluzi in dieta daca vrei sa slabesti

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
6 mart. 2020

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci atunci cand vrei sa slabesti este sa incluzi superalimente in regimul tau alimentar.

Motivul este simplu: sunt “ingrediente miraculoase”, foarte hranitoare, si ajuta la rezolvarea multor probleme de sanatate. 

Iata care sunt cele 10 superalimente pe care trebuie sa le consumi daca tii dieta:

1. Fructele de padure

Afinele, merisoarele, goji si capsunele contin o cantitate mare de antioxidanti, fibre si vitamina C. Acestea contribuie la imbunatatirea imunitatii si regleaza metabolismul pentru a ajuta la scaderea in greutate. Daca nu le gasesti proaspete, le poti consuma uscate, fara conservanti si zahar adaugat.

Motivul pentru care dieta keto da rezultate doar pe termen scurt

2. Ardeii iuti

Contin vitaminele A, C, B1, B2, B6, niacin, capsaicina, flavonoizi si minerale. Contribuie la metabolizarea proteinelor si protejeaza celulele impotriva radicalilor liberi.

3. Ghimbirul

Acest ingredient este unul dintre cele mai subestimate superalimente, desi are o multime de beneficii pentru sanatate. Este bogat in vitaminele B3, B6 si C si contine fier, potasiu, magneziu, fosfor si folati.

4. Usturoiul

Exista un motiv foarte intemeiat pentru care ar trebui sa rontai un catel de usturoi crud la primele ore ale diminetii. Usturoiul este plin de vitamine, minerale si antioxidanti foarte puternici, cum este alicina. Regleaza tensiunea arteriala, colesterolul si amelioreaza simptomele de raceala pana la disparitia acestora.

Dieta pentru fertilitate: te poate ajuta sa ramai insarcinata

5. Semintele de chia

Au un continut ridicat de acizi grasi Omega-3, fibre, proteine, vitamine, minerale si antioxidanti. Se gasesc in multe magazine, asa ca nu ar trebui sa lipseasca din frigiderul tau, mai ales daca tii cura de slabire.

6. Semintele de in

Semintele de in au un profil nutritional asemanator cu cel al semintelor de chia si aceleasi beneficii pentru sanatate. In plus, ele sunt intens folosite in bucataria indiana, deci le poti folosi si tu ca sa prepari delicioasele retete indiene.

7. Quinoa

Desi este o cereala importata din India si nu este la fel de ieftina ca orzul, quinoa are un continut ridicat de proteine, fibre, vitamine, minerale si antioxidanti.

8. Cacao

Boabele de cacao neprocesata reprezinta cel mai puternic superaliment din lume. Poti cumpara usor pudra de cacao cruda si poti sa o folosesti pentru a face cacao cu lapte sau deserturi sanatoase.

Singura dieta pe care ar trebui sa o urmezi ca sa arati bine si sa traiesti mai mult

9. Iarba de grau

Este un superaliment foarte important, datorita tuturor vitaminelor, mineralelor, proteinelor, fitonutrientilor, enzimelor si clorofilei pe care le contine. Contribuie la eliminarea toxinelor din organism si ajuta la procesul de digestie, fiind foarte benefica pentru metabolism.

10. Spirulina

Acest superaliment este folosit adesea ca supliment de persoanele care tin un anumit regim. Este foarte eficienta pentru ca are un continut ridicat de vitamine, proteine si antioxidanti. Daca esti vegetariana sau vegana, spirulina nu trebuie sa lipseasca din regimul tau alimentar.

Foto: Getty Images.