Tehnica japoneza de respiratie care te ajuta sa dormi bine

Maria Constantin1
De Maria Constantin
5 dec. 2020

Orice am incerca uneori, de la spray cu lavanda pana la ceaiuri de plante, nu reusim sa adormim. Din fericire, exista o solutie care poate da rezultate – o tehnica japoneza de respiratie.

Pandemia a accentuat tulburarile de somn provocate de anxietate. Un studiu realizat de Universitatea din Southampton a descoperit ca procentul celor care au probleme cu somnul a crescut de la 15,7% la 24,7%.

Din fericire, exista o tehnica de respiratie care poate fi solutia mult dorita in lupta cu insomnia, scrie Glamour: se numeste „Moon breathing” („respiratia Lunii”) si deriva din conceptul japonez Kaizen, care inseamna „schimbare in bine”, axandu-se pe imbunatatirea tuturor aspectelor vietii personale, in special pe renuntarea la obiceiurile negative.

Partea stanga a corpului, asociata cu sistemul nervos

In cartea sa, „Kaizen: The Japanese Method for Transforming Habits, One Small Step at a Time”, Sarah Harvey exploreaza filosofia care promite imbunatatirea vietii celor care se confrunta cu insomnia. „Voi impartasi cu voi un scurt exercitiu de respiratie care ma ajuta atunci cand e ora 3:00 dimineata si mintea mea este invadata de ganduri fara sens”, scrie autoarea.

Harvey arata ca partea stanga a corpului este asociata cu sistemul nervos, iar tehnica Moon Breath se concentreaza pe calmarea acesteia si pe inducerea somnului, respirand doar pe nara stanga.

Ce trebuie sa faci ca sa adormi

Iata un scurt exercitiu pe care il poti face atunci cand nu ai somn:

– asaza-te comod, intinsa pe spate.
– inchide ochii si relaxeaza-te.
– apasa cu degetul mare de la mana dreapta pe nara dreapta.
– tine al doilea si al treilea deget al mainii drepte in palma, iar degetele patru si cinci tine-le intinse.
– respira pe nara stanga si apoi inchide-o cu al patrulea deget de la mana dreapta in timp ce iei degetul mare de pe nara dreapta si apoi expiri pe nara dreapta.
– regleaza-ti respiratia si repeta actiunea pentru cateva minute pana cand respiratia incetineste si te simti mai relaxata. Creierul tau va fi mai putin activ si vei putea sa adormi.

Somnul de calitate e crucial pentru un sistem imunitar puternic – 5 trucuri care te ajuta sa dormi bine

Varianta simplificata a exercitiului

O varianta mai simpla a acestei tehnici este sa apesi alternativ pe nari. „Se numeste Nadi Shodhana sau respiratia alternativa pe nari si este un mod simplu de a-ti goli mintea si de a-ti controla emotiile, asa ca reprezinta un exercitiu folositor pentru a trece peste momentele de anxietate sau stres”, explica Sarah Harvey.

„Te ajuta sa iti limpezesti mintea si sa apesi butonul de reset al sistemului tau nervos”, adauga autoarea.

Foto: Unsplash.com.