8 trucuri care te ajuta sa scapi de grasimea de pe abdomen dupa o perioada de excese

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
10 ian. 2019

Acum ca magia sarbatorilor a trecut, se naste dureroasa intrebare: cum revii la abdomenul tau plat si conturat de dinainte, dupa ce te-ai infruptat din deserturile mamei?

Dupa toate bunatatile pe care le-ai mancat de Craciun, dupa toate micile placeri vinovate de la orele tarzii ale serii, abdomenul tau a inceput sa semene cu o colina? Ai inceput sa ai remuscari pentru fiecare prajitura si te simti mereu balonata?

Katrina Hodgson su Karena Dawn, antrenoare de fitness, impreuna cu Shona Wilkinson, specialista in nutritie, au incercat sa ofere un raspuns cat mai complet la vesnica intrebare: „Cum obtii un abdomen plat?”.

Te invit sa citesti mai jos ce trebuie sa faci ca sa obtii rapid abdomenul visurilor tale. Nu uita, daca sfaturile de mai jos se vor dovedi utile, de la noi ai aflat prima data.

Consuma apa cu 30 de minute inainte de masa

„Este important ca organismul sa fie bine hidratat pentru a putea secreta o cantitate suficienta de acid clorhidric care sa digere alimentele pe care le vei consuma”, sustine Wilkinson. „Pauza de 30 de minute va fi suficienta pentru ca in stomacul tau sa nu mai existe apa care sa dilueze acidul hidrocloric si sa reduca astfel eficienta procesului digestiv.”

Mesteca bine mancarea inainte de a o inghiti

„Mancarea trebuie mestecata de macar 30 de ori inainte de a fi inghitita. Mestecatul stimuleaza secretia sucurilor digestive necesare pentru o digestie corecta. Mestecand suficient de mult, te asiguri ca mancarea este amestecata cu o cantitate suficienta de saliva si ca inghiti mai putin aer. Mancarea care ajunge nemestecata in intestine creeaza multe probleme, primele dintre ele fiind balonarea si flatulenta. Chiar si alimentele lichide, asa cum sunt supele sau bauturile smoothie trebuie mestecate. Daca nu le mesteci, atunci organismul tau nu va produce enzimele necesare pentru a le digera”, a explicat in continuare Shona Wilkinson.

Foloseste condimentele iuti

Este posibil sa fii balonata din cauza unei indigestii sau a unei disfunctii gastro-intestinale. Folosirea prafului de ardei iute sau a piperului cayenne stimuleaza digestia si reduce cantitatea de gaz produsa in timpul procesului digestiv. Condimentele iuti pot contribui la reducerea senzatiei de presiune si a crampelor.

Foloseste turmericul

Turmericul este un condiment cu potential detoxifiant. Adauga o lingurita intr-un pahar cu apa, ceai, suc sau smoothie si poti preveni aparitia balonarii.

Nu consuma bauturi dietetice

„Desi au un continut scazut de calorii, dioxidul de carbon poate sa contribuie la formarea gazelor in stomac, ceea ce va conduce la aparitia senzatiei de balonare. Poti sa consumi in loc apa cu lamaie, cu lime sau castravete sau sa bei un ceai de menta si sa contribui astfel la diminuarea senzatiei de balonare. Acestea sunt alternative excelente impotriva balonarii si vor contribui si la curatarea si detoxifierea organismului”, a adaugat Wilkinson.

Evita mesele copioase si consuma moderat alimentele care te pot balona

Daca balonarea este o problema cu care te confrunti adesea, Shona Wilkinson recomanda sa mananci de mai multe ori pe zi, dar portiile sa fie mici: „O masa copioasa iti da senzatia de satietate dar, in felul acesta, vei consuma mai multe calorii. In loc sa consumi 3 mese mari intr-o zi, incearca sa mananci de 6 ori de-a lungul unei zile, in portii mai mici. In felul acesta poti evita sa te simti prea plina sau balonata. Unele alimente, asa cum sunt radacinoasele sau fasolea, sunt recunoscute pentru faptul ca provoaca balonare si flatulenta. Desi aceste alimente sunt sanatoase si au un continut scazut de grasimi, incearca sa le inlocuiesti cu alte legume, cum sunt rosiile sau diversele varietati de salata care nu te vor balona.”

Renunta la guma de mestecat

„Desi iti tine gandurile departe de mancare, atunci cand mesteci guma, inghiti si aer, iar acesta poate produce balonarea”, a explicat Wilkinson. „Guma de mestecat stimuleaza productia de enzime digestive, iar acestea stimuleaza aparitia senzatiei de foame. Daca vrei sa iei o gustare sanatoasa, este mai bine sa alegi prajiturile de ovaz sau floricelele de porumb cu continut redus de grasimi.”

Limiteaza consumul de sare si de indulcitori

„Nu folosi prea multa sare pentru a condimenta mancarea. Sarea in exces dauneaza sanatatii inimii si creste tensiunea arteriala si, de asemenea, contribuie la retentia de apa in organism, deci te poate face sa te simti balonata si sa-ti ingreuneze miscarea”, a incheiat Wilkinson.

Foto: Instagram – Kelly Gale