8 trucuri mai putin cunoscute pentru eliminarea grasimii de pe abdomen

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
8 dec. 2018

Trebuie sa recunosti ca si tu te-ai gandit de multe ori cum sa scapi fara efort de grasimea care se depune pe abdomen si iti taie cheful de a purta piesele tale preferate din garderoba.

Cei de la Byrdie cred ca au gasit raspunsul la acesta intrebare care framanta pe toata lumea, de la nutritionisti si antrenori de fitness, pana la orice femeie care isi petrece mult timp in sala de sport si isi numara cu atentie toate caloriile consumate de-a lungul unei zile.

Ei au cerut parerea a trei specialisti – un medic, un nutritionist si un antrenor personal – despre ce ar putea sa faca o femeie pentru a elimina grasimea de pe abdomen fara sacrificii prea mari. Mai jos gasesti sfaturile celor 3 specialisti pentru a da jos „burtica”.

Nu mai consuma lichide in timpul meselor

Desi pare o strategie ciudata pentru acest scop, e un pas important care va imbunanati mult felul in care functioneaza stomacul tau. “Nu mai consuma multe lichide in timpul meselor”, ne sfatuieste Kimberly Snyder, nutritionista si autoare de succes de la New York Times. “Apa pe care o consumi in timpul meselor dilueaza sucurile digestive si ingreuneaza astfel digestia”. Desi este important sa te mentii hidratata pe parcursul zilei, bea mai putina apa in timpul meselor pentru ca procesul digestiv sa fie mai eficient.

Consuma proteine inainte de culcare

Atunci cand cineva isi doreste sa slabeasca, mancatul nu este o prioritate. Insa, felul in care stomacul tau functioneaza este determinat si de alimentele care ajung in el. Dr. Amy Lee, sefa departamentului de nutritie de la Nucific, recomanda consumul de proteine inainte de culcare. “Este dovedit clinic faptul ca proteinele consumate inainte de somn accelereaza metabolismul de a doua zi dimineata. In plus, ajuta corpul sa se refaca mai eficient in timp ce dormi si astfel te vei trezi mai plina de energie.”

Consuma proteine imediat dupa ce te trezesti

Dr. Amy Lee recomanda sa-ti incepi ziua la fel cum ai terminat-o pe cea precedenta. “Un mic dejun plin de proteine iti va accelera si mai mult metabolismul… si iti va da un plus important de energie”. Proteinele contribuie la accelerarea procesului de ardere a grasimilor. “Daca pornesti acest proces de la primele ore ale diminetii, acesta va continua in ritm sustinut pe tot parcursul zilei.”

Adauga fibre si grasimi sanatoase alaturi de proteinele de la micul dejun

“Acestea vor imbunatati digestia si te vor face sa te simti satula si mai usoara pe parcursul zilei. Dupa cateva zile, vei descoperi ca mananci mai putin la pranz si la cina, fata de cat mancai de obicei.” Dintr-un mic dejun sanatos va trebui sa lipseasca un element foarte daunator: zaharul. Acesta va anula toate efectele benefice ale micului dejun si iti va provoca foame pe tot parcursul zilei.

Consuma ceaiuri din plante cu efect usor laxativ

Aceasta este o metoda la indemana si foarte simpla de a-ti goli stomacul si de a avea un abdomen mai plat.

Consuma probiotice

Alimentele bogate in probiotice contribuie la reducerea balonarii care este adesea confundata cu grasimea in exces. Alimentele fermentate si iaurtul contin multe probiotice si ajuta la absorbtia nutrientilor din mancare.

Elimina anumite alimente din dieta ta

Este recomandat sa inlocuieste sarea, pentru ca favorizeaza retentia de apa, cu alte plante aromatice pentru a da gust mancarii. De asemenea, produsele lactate produc balonare si ingreuneaza digestia, de aceea ar fi bine sa inlocuieste laptele de provenienta animala cu o varietate de lapte vegetal, cum ar fi laptele de migdale, iaurtul de cocos sau un alt inlocuitor vegetal.

Dormi mai mult

Nu in ultimul rand, somnul are un rol esential in mentinerea unei greutati corporale optime. Lipsa de somn afecteaza metabolismul, iar procesul de ardere a grasimilor este mult incetinit.

Foto: Shutterstock.com