Pages: 1 2

O istorie tumultoasa

Apropiati ai brandului Chanel, clienti fideli si nume mari ale momentului, s-au reunit in urma cu cateva zile la Palais de Tokyo din Paris pentru deschiderea celei mai asteptate expozitii: No5 CULTURE CHANEL, dedicata acestui parfum emblematic al casei.

Printre invitatii care au participat la eveniment s-au numarat vedete precum Vanessa Paradis, Audrey Tautou, Carole Bouquet, ele avand astfel sansa sa descopere in premiera povestea legendarului produs, pornind de la sursele de inspiratie a deja celebrei Coco Chanel pana la reinterpretarile realizate de prietenii sai artisti.

Pe langa imaginile iconice cu parfumul Chanel No5, vizitatorii au ocazia sa urmareasca clipurile publicitare in care apar iconurile casei

Expozitia gazduieste numeroase fotografii de colectie, carti vechi, manuscrise, piese de arta, obiecte care sustin si atesta popularitatea lui No5. Sticla originala a parfumului care nu este departe de imaginea ambalajului pe care il cunoastem astazi, este de asemenea expusa in cadrul expozitiei. Acest eveniment isi indreapta atentia indeosebi asupra unei legaturi de durata si extrem de puternica, dintre Coco si arta, cautand sa dezvaluie esentele artistice ale renumitului parfum.

Creatii realizate de prietenii sai artisti: Jean Cocteau, Picasso, Apollinaire, Stravinsky si Picabia, dar si ale unor artisti moderni cum este Andy Warhol sunt prezente in cadrul expozitiei. Cei care vor avea ocazia sa o viziteze mai pot urmari clipuri de promovare realizate de-a lungul timpului pentru No5, ale caror protagoniste au fost actrite precum Catherine Deneuve, Nicole Kidman sau Audrey Tautou. In plus, cu ocazia acestei expozitii, designerul grafic, Irma Boom, a realizat o carte speciala bogata in imagini cu emblematicul No5 si insotita de o serie de citate ale lui Coco Chanel.

Jean-Louis Froment, curator al expozitiei “No5 CULTURE CHANEL” afirma ca: “No5 este un parfum care a depasit numeroase granite, a traversat tari, gradini, carti, poeme si miscari artistice, unde este preluat ca sursa pentru modernitatea compozitiei sale. Este un parfum nascut dintr-o poveste de dragoste… Efectul cultural care insoteste No5 precum si aura unica care il inconjoara ii ofera continuitate si atemporalitate parfumului.”

Se spune ca parfumul s-a nascut in momentul in care Coco Chanel a aflat de moartea iubitului ei Boy Capel. Practic aura de mister si numeroasele legende care au insotit de-a lungul timpului acest parfum au fost cele care l-au ridicat pe culmile succesului intr-o calatorie in care pare sa nu existe o destinatie finala. Coco Chanel a stiut mai bine ca nimeni altcineva sa se reinventeze si in mod generos le-a indemnat pe femei sa procedeze la fel. Printr-un gest simbolic, ea a decis sa inmaneze lumii propriul sau parfum, a 5-a propunere de esente a lui Ernest Beaux. Cat a fost intuitie, cat a fost inteligenta in alegerea facuta nu o poate spune nimeni, cert este ca s-a bucurat de un succes rasunator pe care nici macar Coco Chanel nu-l anticipa. No5 nu numai ca a fost cel mai bine vandut parfum al tuturor timpurilor, dar a fost de asemenea si protagonistul primei campanii publicitare realizata in 1937 in Harper’s Bazaar.

Pages: 1 2