De ce nu slabesc, desi tin regim si fac sport? Este probabil intrebarea pe care ne-o punem cel mai des. Si, da, pare tare simplu pe hartie – mananci mai putin, faci sport = slabesti. Dar iata ca slabitul nu e tocmai asa de simplu. De la torturile de la petrecerile de la birou, la cinele festive, sunt muuuulte blocaje de-a lungul parcursului. Si toate ne opresc sa slabim. Pe langa o prajiturica intr-o dupa-amiaza sau un antrenament ratat pe motiv de “ne-chef”, iata lucrurile care te impiedica sa slabesti + solutia care sa-ti vina de ajutor.

  1. De ce nu slabesc? Dieta nu ti se potriveste!

Doar pentru ca prietena ta a slabit cu regimul acela nu inseamna ca si la tine va fi cazul!

Solutia: gaseste un dietetician care sa iti faca un plan personalizat, ce sa functioneze pentru tine!

  1. Nu ai un program de somn

Daca somnul tau este dereglat, sansele sunt sa ai grasime abdominala si sa fii supraponderala fata de cei care se culc si se trezesc la aceleasi ore.

Solutia: Fa-ti un program de dormit. Usor-usor se vor regla lucrurile.

  1. Crezi ca mananci “prea sanatos”

Daca nu esti tipa aceea cu listele de calorii zilnice sigur nu urmaresti exact ce consumi. Peste 72% dintre 3000 de participanti la un sutdiu au crezut ca mananca sanatos, dar nu primeau micronutrientii de care aveau nevoie.

Solutia: foloseste un tracker pentru nutrienti, nu doar pentru calorii!

  1. De ce nu slabesc? Farfuria ta este prea mare!

Se pare ca mancam 92% din mancarea din farfurie, indiferent cat suntem de satui. Si asta nu inseamna neaparat ca mancam nutrientii de care avem nevoie.

Solutia: farfurii mai mici, desigur!

  1. Prietenii tai nu mananca sanatos

Da, suntem ceea ce mancam, dar si ceea ce mananca “gasca” noastra. Femeile consuma, mai ales, atata cat mananca si persoana din fata ei.

Solutia: Nu! Nu trebuie sa nu mai iesi cu prietenii in oras! Iesi mai des cu aceia care mananca foaaaarte incet. Poate preiei obiceiul!

  1. Nu consumi destui carbohidrati sanatosi

Fugi de carbohidrati? Mai gandeste-te! Amidonul sanatos te poate ajuta sa te simti satula si sa mananci mai putin!

Solutia: alege painea integrala cu multe cereale, lintea si bananele!

  1. Nu mananci destule grasimi sanatoase

Grasimea pe care o consumama ne ajuta sa scapam de cea acumulata deja. Insa doar aceea sanatoasa! Cele monosaturate sunt varianta optima!

Solutia: Ulei de masline, avocado, nuci, peste gras – somon, sardine – seminte de in.

  1. De ce nu slabesc? Suferi de stres cronic

Inclusiv intrebarea repetata obsesiv “de ce nu slabesc”, “de ce nu slabesc” te streseaza! Si atunci cand esti mereu stresata, cortizolul – hormonul stresului se secreta mai mult. Odata cu el vin si kilogramele si mai ales grasimea viscerala. Poti ajunge chiar sa mananci pe fond nervos.

Solutia: trateaza stresul cu seriozitate! Meditatie, plimbari, scrisul inn jurnal, psihoterapia – orice te ajuta!

  1. Ai camara plina de “interzise”

Sucuri sau fructe? Ce ai in camara? Se pare ca acei consumatori ce tin fructele la vedere cantaresc cu 7 kilograme mai putin decat aceia care tine cereale, de exemplu. Cei ce tin sucuri, au peste 12 kilograme in plus.

Solutia: Alege sanatatea! Alege optiuni de gustari sanatoase!

  1. Nu te lauzi cu tine!

De ce nu slabesc femeile chiar daca tin cura si fac sport? Daca te lauzi si faci publica lupta ta cu kilogranele ai sanse sa si reusesti!

Solutia: ramai pozitiva si lauda-te pe social media!

  1. Te lasi pacalit de amabalajul mancarii

Multi oameni cred ca “organic” scris mare inseamna mai putine calorii!

Solutia: intoarce cutia pe toate partile si vezi cate calorii consumi mai exact. Nu te lasa pacalite de ambalajele frumoase!

  1. Stai prost la capitolul bacterii intestinale

Bacteriile bune din intestine joaca un rol important in multe aspecte din viata noastra – de la greutate corporala, talie si nivelul colesterolului.

Solutia: ia un probiotic si consuma mancaruri fermentate, amandoua crescand flora ta intestinala.

  1. Nu mai esti in anii ‘80

Daca traiai in anii ’80 era necesar sa faci atata efort? Te-ai mai fi intrebat “de ce nu slabesc?” Se pare ca ne e mai greu sa ne mentinem la aceeasi greutate ca femeile de varsta noastra din perioada aceea. Poate de la expunerea la pesticide, la medicamentatie, poate ca avem flora bacteriana afectata.

Solutia: accepta ca nu pot controla totul! Ah, da, si mananca mai putin si fa sport mai mult!

  1. De ce nu slabesc? Tii cure de slabire prea des

Cei care tin cura dupa cura au tendinta de a fi mai plinuti. Se pare ca si aceste treceri bruste de la ne-mancat la extra-mancat au efectul fast-food-ului.

Solutia: fa schimbari mici, in timp dar permanente!

  1. Mananci prea repede

Cand mananci pe repede-inainte, corpul tau nu are timp sa primeasca mesajul de la creier ca ii “Ajunge. Sunt satul!” Cei ce mananca incet, consuma mai putine calorii, se pare!

Solutia: incearca sa mananci cu mana care nu e dominanta. Asaza-ti furculita jos dupa fiecare imbucatura. Si mesteca fiecare bol alimentar de 50 de ori.

  1. Dai vina pe ADN!

De ce nu slabesc? Iti spui! Si apoi te uiti la arborele genealogic. Cam toti sunt rotunjori. Dar asta nu inseamna ca destinul tau e sa fii supraponderala. Nu s-a dovedit ca exista o gena a obezitatii. Studiile au demonstrat ca persoanele ce cred ca li se trage din familie, fac alegeri alimentare nesanatoase.

Solutia: Nu te uita la parintii tai ca sa te vezi in viitor. Accepta ca si problemele cu greutatea si dorinta de sanatate sunt la tine!

  1. De ce nu slabesc? Probabil ai portiile prea mari

Doar pentru ca in locul tortului de inghetata, alegi o inghetata mare nu inseamna ca e bine! Fii atenta la “mini” poftele pe care ti le faci.

Solutia: Citeste mereu care calorii consumi!

  1. Cand iesi in oras, sari calul!

Cei care tin regim alimentar au 60% sanse sa nu se mai opreasca din mancat la restaurante. Unu: esti distrasa de prezenta sociala. Doi: la restaurante se servesc portii pre mari!

Solutia: Cere o cutie/caserola atunci cand ti se aduce mancarea si pune cel putin jumatate din portie deoparte imediat. Daca esti la chinezesc, italian sau american, afla ca acolo o portie trece de 1500 de calorii. Deci, mananca doar o treime!

  1. Prea mult zahar!

Studiile au demonstrat ca oamenii ce consuma zahar castiga in greutate iar cei care renunta la “dulce” slabesc repede. Nu doar ca zaharul inseamna calorii goale (adica fara nutrienti) dar creierul devine dependent si vrea mai mult “doza”.

Solutia: Mai bine cu inlocuitori de zahar. Consuma proteine toata ziua, pentru ca asta reduce pofta de dulce pe dupa-amiaza si seara cu 300%! Si citeste bine eticehtele. Multe alimente au zahar!

  1. Uhm… esti femeie!

Da, e nedrept, dar barbatii slabesc mai usor. Si, desi femeile tind sa slabeasca uniform, barbatii slabesc in zona abdomenului, deci se vede mai repede.

Solutia: Fa muschi! Pentru ca daca ai masa musculara, consumi mai multe calorii! Si ai rabdare cu tine!

Citeste si: Trucuri sa arati mai slaba. Poti sa ai un look impecabil fara sa tii dieta!

Foto: iStock