combini corect dieta cu sportul

Miscarea este foarte importanta atunci cand vrei sa slabesti. Tocmai de aceea, este esential sa stii cum sa combini corect dieta cu sportul, astfel incat sa obtii cele mai bune rezultate.

Miscarea te ajuta nu numai sa mentii arderile metabolismului constante si sa nu ajungi niciodata sa te confrunti cu perioada de platou, ci si la tonifierea pielii. Astfel, daca vei face sport, pielea nu se va lasa si nu va atarna dizgratios, chiar daca vei slabi multe kilograme. Doctorul Laura Ene, medic specialist in Nutritie si Boli Metabolice, in cadrul Clinicii KiloStop, iti propune trei regului de care sa tii cont daca vrei sa…

…combini corect dieta cu sportul

Nu te infometa

Ca sa cresti masa musculara si sa topesti eficient depozitele de grasime, trebuie sa mananci echilibrat trei mese si, eventual, doua gustari pe zi. „Muschii nu lucreaza bine daca nu primesc combustibil periodic, iar antrenamentele pot sa devina o mare pierdere de timp daca te infometezi peste zi si mananci copios dupa efort fizic”, spune medicul Laura Ene.

Nu manca in exces in speranta ca arzi caloriile prin miscare

Daca vrei sa combini corect dieta cu sportul, ai grija sa nu aluneci nici in cealalta extrema. Nu manca in exces bazandu-te pe faptul ca arzi calorii suficiente prin sport. Monitorizeaza-ti efortul ca sa vezi cate calorii arzi prin miscare.

Daca esti la inceput, nu exagera cu mersul la sala – mergi de maximum trei ori pe saptamana.

Hidrateaza-te eficient

In afara de respectarea meselor principale ale zilei, foarte importanta este hidratarea. S-a demonstrat ca deshidratarea la care te predispun antrenamentele incetineste metabolismul si te face sa mananci ulterior mai mult decat este nevoie.

Asa ca, daca si tu simti ca iti este foame dupa antrenament, fa testul paharului cu apa. Bea un pahar cu apa si asteapta cateva de minute. Cel mai probabil foamea o sa dispara.

Poti apela la soluţii de rehidratare specifice pe care sa le dizolvi in apa bauta in timpul antrenamentului. In cazul in care efortul este intens, adauga in apa de bautminerale esenţiale pentru a susţine efortul muscular si recuperarea dupa antrenament.

Alege Calciu si Magneziu. Poti alege fie tablete efervescente, fie pliculete. Daca nu esti intr-o stare foarte buna, adauga si o multivitamina efervescenta. Bea cel putin 750 ml de apa imbunatatita in acest fel inainte si dupa efort.

Ce mananci cand combini corect dieta cu sportul

Cea mai buna alegere este un mix de carbohidrati simpli (cu eliberare rapida) si complecsi (cu eliberare lenta).

Aceasta combinaţie de nutrienţi iţi asigura eliberarea optima de energie de care ai nevoie pe intreaga perioada a antrenamentului.

Carbohidraţii complecsi (precum cereale integrale) iţi vor oferi rezistenţa, iar cei simpli, din surse sanatoase precum fructele, iţi dau o energie imediata, necesara mobilizarii si motivaţiei.

Orice ai manca inainte sa faci miscare trebuie sa se digere, astfel ca timpul dintre masa si exerciţii sa fie de minim 30-45 de minute pentru gustarile usoare si 2-3 ore pentru o masa principala.

Ce mananci dupa ce faci miscare

Cea mai buna alegere este un mix de proteine cu legume sarace in carbohidrati.

Ideale in acest sens sunt carnea si lactatele slabe, legumele bogate in fibre, pestele bogat in Omega 3, nucile si seminţele.

Studiile arata ca perioada optima pentru a te recupera dupa sport este intre 15 si 60 de minute – perioada in care organismul asimileaza rapid glucoza pierduta.

Este crucial insa sa eviţi mesele copioase, pline de grasimi nesanatoase, sau dulciurile rafinate atat inainte, cat mai ales dupa ce faci miscare! Aceste alimente iţi obosesc corpul, mai degraba decat sa-i dea energie, deoarece il inunda cu calorii de proasta calitate, lipsite de nutrienţi si care mai mult fura din corp, pentru procesare si metabolizare, vitaminele si mineralele importante pentru recuperarea corecta dupa miscare.

Remedii pentru febra musculara

In cazul in care acum incepi sa faci sport si faci febra musculara, ar trebui sa stii ca aceasta nu are legatura cu acidul lactic ce produce arsuri si dureri de muschi in timpul efortului, ci cu inflamarea musculara.

Pentru ameliorarea simptomelor, poti alege sa consumi cirese inainte sau dupa antrenamente. Acestea reduc febra musculara gratie continutului ridicat de flavonoizi.

Avand in vedere insa ca fructele nu sunt indicate seara, iar multi dintre noi atunci isi gasesc timp pentru a merge la sala, poti alege sa iei o aspirina ca sa iti mai reduci durerile musculare. Dar indiferent ce remediu alegi, este obligatoriu sa faci miscare si a doua zi.

Miscarea este ingredientul magic al slabirii. Nu uita: oricat de putin, la orice ora din zi, este mai bine decat deloc! Cele 30 de minute de miscare pe zi sunt minimul recomandat pentru a promova slabirea si un stil de viata sanatos.

Pentru mentinerea metabolismului, este necesar sa arzi minim 200 de Calorii pe zi, adica mers pe jos 5000 de pasi. Pentru scadere in greutate eficienta si constanta, adica din grasime, este necesar un consum de minim 400 de Calorii pe zi din miscare.

Foto: Guliver

Daca te-a ajutat acest articol, da un like paginii noastre de Facebook si aboneaza-te la newsletter si astfel o sa ai parte de alte articole si mai interesante!