Destinatii de vacanta pe care le recomand

De Andreea Raicu
2 aug. 2018

Cred cu tarie ca cel mai frumos cadou pe care ti-l poti face este o vacanta!

Nu mai este un secret pentru nimeni ca ador sa calatoresc! In mod evident, am mostenit aceasta pasiune de la mama. Ea a fost insotitoare de bord, iar in perioada comunismului mi se parea cea mai buna meserie pe care puteai sa o ai. Era singura varianta extrem de simpla sa pleci din tara, iar la vremea aceea compania TAROM opera zboruri in absolut toata lumea.

De mica mi-a fost hranita aceasta dorinta de a calatori. La 12 ani, dupa ce comunismul a cazut, am plecat in Emiratele Arabe, Thailanda si New York. Mi s-au parut niste calatorii rupte din filme. Din griul comunist ajunsesem intr-o lume la care poate doar as fi visat.

De atunci am strabatut fara incetare cele mai exotice, ciudate sau neobisnuite destinatii de vacanta. Cred cu tarie ca o calatorie este cel mai bun lucru pe care il poti cumpara!

Atunci cand mergi intr-o vacanta ai parte de atat de multe experiente. Cunosti oameni noi, vezi locuri si culturi diferite de a ta, testezi mancaruri care mai de care mai sofisticate sau simple si creezi amintiri pentru intreaga viata.

Imi aleg calatoriile in functie de felul in care ma simt si nevoile pe care le am. Asa am ales mereu destinatii de vacanta diferite, am calatorit numai eu in tabere de meditatie sau yoga, in locuri in care am simtit ca trebuie sa merg de una singura, am fost in vacante cu prietenii, romantice cu iubitul meu, sau de relaxare in locuri unde nici macar semnalul de telefon nu ajungea.

Asa am devenit, pentru prieteni, cunoscuti si chiar si pentru cei din comunitatea mea, un fel de „TripAdvisor” :)). Ador sa recomand destinatii de vacanta sau orice fel de destinatie in care poti sa calatoresti. Insa problema cea mai mare pe care o am este ca, desi unele locuri, hoteluri sau restaurante mi-au placut extraordinar de mult, orice as face nu reusesc sa le tin minte numele. Si asa recomandarea lor devine o intreaga aventura pentru mine.

Pentru ca suntem in mijlocul verii, perioada concediilor, si am vazut ca multi dintre voi nu au planuri, m-am gandit sa fac o lista cu destinatii de vacanta din Europa si de la noi din tara, pe care le recomand. Sunt locuri in care m-as intoarce oricand cu mare drag:

1. Grecia si insulele grecesti

Cred ca de cand am descoperit insulele grecesti nu a existat un an in care sa nu merg acolo. De fiecare data am ales o alta insula si a fost mereu o idee buna. Insulele grecesti sunt ideale pentru vacanta din atat de multe puncte de vedere.

Apa albastra este extrem de linistitoare, iar plaja este fantastica. Oamenii sunt foarte calzi si deschisi, iar de mancare nu mai zic! Imi place totul de la tzatziki si salata greceasca pana la pestele facut la gratar, care este absolut minunat.

Daca nu ati mai fost trebuie sa incercati, daca ati fost sigur vreti sa va intoarceti, iar daca nu v-a placut sigur ati fost in compania nepotrivita!

2. Toscana

Trebuie sa recunosc, inca de la inceput, ca sunt indragostita total de absolut tot ce tine de Italia. Imi place tot!

Mancarea este incredibila, iar Toscana este locul in care uit de toate regulile pe care le am, pentru ca nu poti sa mergi in Italia si sa nu gusti preparatele incredibile pe care le gatesc localnicii in restaurantele lor de familie.

Este minunat sa-ti inchiriezi o masina si sa te plimbi prin toate locurile precum Arezzo, Montepulciano, San Gimignano, Siena sau Florenta. Este o zona atat de frumoasa, din care nu mai vrei sa pleci! Insa, la inceputul vacantei trebuie sa iti asumi ca vei gusta din tot ce vei vedea in fata ochilor.

3. Coasta de Sud a Frantei

Prima oara am vizitat coasta in 2006, cand una dintre prietenele mele inchiria o casa pentru familie si prieteni. E un loc de care m-am indragostit din primul moment in care am ajuns. Saint Paul de Vence, Villefrance-sur-Mer, Eze sunt niste locuri in care m-as intoarce oricand cu placere, datorita atmosferei date de oameni, de arhitectura, galeriile de arta ascunse pe stradute inguste, pline de flori si de viata. Sunt locuri parca scoase din povesti.

Ori de cate ori ma intorc pe coasta realizez ce dor imi era si cat de norocosi sunt francezii ca au un astfel de loc, pe care il impart cu noi.

4. Delta Dunarii

Prima oara am fost in Delta Dunarii in 2007, la un shooting pe care l-am facut pentru coperta revistei Elle. Imi doream foarte mult sa plec in Delta asa ca m-am bucurat enorm cand mi-au propus sa mergem impreuna.

Am petrecut doua zile absolut minunate pe canale, prin padure sau acolo unde Dunarea intalneste marea. Am fost in vizite la localnici, ne-au mancat tantarii, dar mi-a ramas in minte un singur lucru: ca au fost doua zile absolut minunate, care m-au facut sa imi doresc sa ma intorc in Delta. Ceea ce am si facut!

Stiu multi romani care nu au apucat sa mearga in Delta, asa ca iti recomand sa iti rezervi cateva zile daca nu ai ajuns pana acum, pentru ca este un loc incredibil din tara noastra.

Satele nemtesti din Transilvania

Biertan, Cartisoara, Viscri si Mesendorf sunt doar cateva dintre locurile pe care le-am vizitat acum cativa ani intr-una din calatoriile pe care le-am facut prin tara.

De multe ori ne chinuim sa gasim niste destinatii de vacanta interesante in afara tarii si e pacat ca uitam de locurile minunate pe care le avem in Romania.

Eu ador sa ma pierd in aceste zone absolut superbe, in sate medievale cu biserici fortificate, in acea atmosfera a secolelor trecute si a oamenilor si locurilor pline de povesti si istorie.