Atrage succesul in cariera! Iata ce atitudine trebuie sa adopti

atrage succesul in cariera
Alice Moisescu1
De Alice Moisescu
22 dec. 2018

Un om cu o atitudine de invingator este acela care va reusi intotdeauna sa obtina ceea ce isi doreste.

Dar ce inseamna asta, de fapt? Ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru a atrage succesul in viata ta profesionala? Care e atitudinea pe care trebuie sa o imbratisezi?

Raspunsurile la aceste intrebari… in randurile de mai jos!

Ce inseamna a avea o cariera de succes

Pentru unii, succesul inseamna a castiga cat mai multi bani. Altii considera importante recunoasterea oficiala, premiile sau faima, in timp ce alta categorie se considera implinita intr-o meserie palpitanta.

Procesul firesc de maturizare prin care trecem ne marcheaza existenta si pe plan profesional. Profesia si conturarea identitatii profesionale joaca un rol esential in dezvoltarea noastra ca persoane mature, implinite, in gasirea echilibrului nostru personal si social.

Planificarea si construirea unei cariere de succes este un proces care presupune o serie de etape – uneori mai usoare, alteori mai dificile. Cu toate acestea, dezvoltarea profesionala poate fi gestionata, planificata si supravegheata pentru a avea o cariera de succes.

Iata care sunt comportamentele care te ajuta sa obtii tot ceea ce-ti doresti de la cariera ta.

Entuziasm

Cercetarile arata ca entuziasmul este singura stare de spirit care iti influenteaza in mod direct succesul si care iti asigura drumul catre el. Decide sa te implici activ in tot ceea ce faci, arata ca iubesti ceea ce faci si vei vedea ca doar astfel vei avansa!

Eficienta

Straduieste-te sa fii cel mai eficient angajat dintre toti. Ce inseamna asta? Inseamna sa obtii numai rezultate bune, sa fii proactiv, energic si implicat. Vei fi considerat astfel cel mai competent din echipa si cu siguranta… pe lista celor ce urmeaza a fi avansati!

Excelenta

Nu trebuie sa fii indulgent cu tine si cu munca pe care o depui. Incearca doar sa fii relaxat, dar sa dai, totodata, tot ce ai mai bun. Nu te multumi cu putin, ci tinteste catre mai mult! Depaseste-ti limitele, tinteste catre EXCELENT!

Flexibilitate

Incearca sa faci tot posibilul ca restul colegilor sa vada in tine un aliat de nadejde. Fii deschis, flexibil! Mediul de lucru trebuie sa fie unul relaxat – asta ajuta la cresterea randamentului dat de echipa.

Organizare

O cariera de succes se planifica strategic. Invata sa gandesti pe termen lung. Nu pune accent pe beneficii la inceput. Uneori merita sa iti dezvolti anumite abilitati si sa “vanezi” un post cu adevarat important. Mizeaza pe punctele tale forte si da-ti timp sa le imbunatatesti pe cele slabe. Construieste o baza solida pentru viitor!

Din cand in cand, evalueaza unde ai ajuns. Fa-ti timp de introspectie. Analizeaza. Uita-te la piata si vezi ce oportunitati de cariera apar. Pregateste-te de schimbari neasteptate.

Nu ignora importanța mentorilor si cauta sa ai cel putin unul. Experienta altor persoane in domeniul tau s-ar putea dovedi deosebit de valoroasa.

Si, nu in ultimul rand, incepe-ti activitatea devreme!

Nu te-ai gandit niciodata ca a ajunge mai devreme la locul de munca te poate propulsa rapid catre o functie mai inalta? Incepe devreme, intrucat cele mai productive zile sunt acelea care incep inainte de a suna telefoanele sau inainte ca restul colegilor sa te deranjeze cu intrebari si cerinte care iti blocheaza capacitatea de concentrare.

Foto: Instagram – JANICE JOOSTEMA