Ce este crowdfunding si cum poti lansa un business cu ajutorul participarii colective?

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
26 sept. 2020

Crowdfunding reprezinta o metoda de strangere de capital cu ajutorul efortului colectiv al prietenilor, familiei, clientilor si al investitorilor individuali.

„Ce este Crowdfunding?” va intreba cineva putin mai neavizat dar care aude din ce in ce mai des acest termen. Trebuie sa fie ceva bun din moment ce auzi ca prin intermediul lui apar business-uri interesante si inovative.

Ei bine, crowdfunding reprezinta o metoda de strangere de capital cu ajutorul efortului colectiv al prietenilor, familiei, clientilor si al investitorilor individuali.

Aceasta abordare se bazeaza pe eforturile colective ale unui mare grup de persoane – in primul rand online prin intermediul retelelor de socializare si al platformelor de crowdfunding – si isi foloseste resursele pentru o mai mare expunere pentru a ajunge la un grup de oameni cat mai larg.

Ce este crowdfunding si ce este diferit la aceasta metoda?

In esenta crowdfunding este opusul abordarii clasice a finantarii pentru un business. In mod traditional, daca vrei sa strangi bani pentru a porni o afacere sau sa lansezi un produs nou, trebuie sa faci un business plan, o cercetare de piata, sa fabrici un prototip, iar apoi sa pleci cu ideea ta in piata pentru a cauta investitori. Aceste surse de finantare pot fi bancile, unii ingeri deghizati in investitori sau firme de capital de risc, cu alte cuvinte, o serie de cativa jucatori cheie ce-ti limiteaza foarte mult optiunile.

Daca vrei, poti vedea actiunea de crowdfunding desenata ca o palnie, tu la capatul larg al palniei, iar publicul de investitori la capatul ingust. Putin cate putin, se face mult.

Pe de alta parte, platformele de crowdfunding, usureaza foarte mult situatia, dandu-ti tie, antreprenorul, ocazia de a construi, prezenta si argumenta ideea ta, intr-un singur loc, ce ajunge la o audienta cat mai mare.

In mod traditional vei pierde luni intregi, cheltuind bani si timp pentru a identifica potentialii investitori si pentru a ajunge in fata lor.

Citeste continuarea pe Life.ro.

Foto: Unsplash.com.