3 exercitii de respiratie din yoga care te vor ajuta sa te calmezi in mai putin de 5 minute

Avatar1
De Irina Constantin
1 iun. 2020

Cand esti agitata, respiratia este cel mai eficient instrument pe care il ai la dispozitie.

In momentele in care iti este frica, ai un atac de panica sau simti foarte multa tensiune in corp, cateva exercitii de respiratie te pot readuce in prezent.

7 obiceiuri care te vor transforma intr-o persoana mai calma

Respiratia este un instrument extrem de puternic si, probabil, singurul cu efect instantaneu.

Cand ai parte de un moment dificil sau esti pusa in fata unei situatii delicate, tehnicile de mai jos te vor ajuta sa te echilibrezi si sa te calmezi in mai putin de cinci minute.

3 exercitii de respiratie din yoga care te ajuta instantaneu sa te calmezi

1. Respiratia Ujjay

Respiratia Ujjay, respiratia oceanica sau respiratia lui Darth Vader. Oricum doresti sa o numesti, aceasta tehnica yoghina te ajuta sa preiei controlul asupra corpului si mintii tale. Este vorba despre o respiratie lenta si prelunga, controlata din diafragma.

Pentru inceput, stai dreapta si inspira adanc pe nas, umpland abdomenul, cutia toracica si pieptul cu aer. Apoi, departeaza usor buzele si expira pe gura, strangand muschii gatului si lasand sa iasa un sunet de tip „hhh”. Repeta acelasi lucru, de data aceasta cu gura inchisa, expirand pe nas. Pastreaza tensiunea usoara la nivelul gatului, pentru a produce sunetul.

Atat pe inspir, cat si pe expir, vei auzi un sunet asemanator oceanului. Concentreaza-te pe acesta si pe senzatiile din corp, inchizand ochii si controland fiecare inspir si expir.

Dupa cateva astfel de respiratii, iti vei regla bataile inimii, anxietatea se va diminua sau chiar va disparea complet. Daca ai fiori reci sau bufeuri din cauza emotiilor, temperatura corpului se va regla in scurt timp.

2. Respiratia leului

Esti irascibila si pare ca totul iti creeaza o stare intensa de furie? Te-ai enervat foarte tare si nu reusesti sa iti revii? Simti tensiune in corp si tremuri? Este momentul pentru respiratia leului.

4 trucuri care te ajuta sa-ti intaresti plamanii daca respiri greu cu masca

Aceasta te ajuta sa eliberezi energia negativa blocata in corp, sa te exprimi liber si sa scapi de tensiune. Respiratia leului deschide chakra gatului (responsabila cu exprimarea si comunicarea), dar si muschii de la nivelul fetei, ajutandu-te sa te relaxezi instantaneu.

Stai in orice pozitie doresti, pe saltaua de yoga, in pat sau oriunde altundeva. Respira adanc de cateva ori si relaxeaza-ti umerii, gatul, fata si bratele.

Apoi, pe urmatorul inspir, umple-ti tot corpul cu aer si tine-ti respiratia cateva secunde. Expira energic si exploziv, cu gura deschisa. Scoate limba cat poti de mult si lasa sa iasa un sunet eliberator: „haaa!”.

Inchide gura, inspira pe nas si repeta respiratia leului de cateva ori, lasandu-te sa te exprimi in totalitate. Dupa cateva serii, vei observa cum corpul incepe sa se calmeze, iar tensiunea dispare.

3. Respiratia alternativa pe nari

Acest tip de respiratie te ajuta sa echilibrezi corpul si mintea, inspirand si expirand aerul pe nari diferite. Filosofia yoga spune ca aceasta practica deblocheaza meridianele energetice ale corpului si purifica trupul.

 

De asemenea, se spune ca respiratia pe nara stanga ajuta la calmarea emotiilor si la generarea unei stari de liniste, in timp ce respirata pe nara dreapta energizeaza si trezeste la viata.

Cum sa-ti pregatesti creierul pentru situatiile de criza: Sfaturile expertilor

Incepe prin a pune degetul aratator si pe cel mijlociu in centrul fruntii, chiar intre sprancene. Apoi, foloseste degetul mic si degetul mare, alternativ, pentru a acoperi una dintre nari, in timp ce respiri pe cealalta.

Inspira pe nara stanga, apoi schimba degetele si expira pe nara dreapta. Dupa cateva repetari, inspira pe nara dreapta si expira pe nara stanga.

La final, respira adanc pe ambele nari si observa senzatiile din corp. Cu siguranta, tensiunea a disparut, iar tu te simti mult mai linistita decat la inceputul practicii.

Foto: Unsplash.com