Bucura-te in fiecare zi de un mic dejun sanatos si echilibrat – 3 sugestii utile

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
29 aug. 2018

Dimineata, cand te grabesti sa pleci spre serviciu, ultimul tau gand este sa prepari un mic dejun sanatos – dar ce bine ar fi daca ai face-o!

Dupa 8 ore de somn, organismul tau are nevoie de o noua doza de nutrienti si energie pentru a functiona optim pe parcursul intregii zile. Insa cafeaua si croissantul cu unt nu intra in categoria „sanatos si echilibrat”. Alege, mai bine, una dintre optiunile delicioase de mai jos.

Terci de quinoa cu fulgi de ovaz

Aceasta combinatie este potrivita atat pentru cei care prefera ceva dulce la micul dejun, cat si pentru cei care opteaza de regula pentru ceva foarte satios. Quinoa este considerata o proteina completa si merge de minune in orice combinatie, deoarece are un gust neutru. Combina quinoa fiarta cu fulgii de ovaz care furnizeaza carbohidrati buni si scad colesterolul, seminte de chia (pentru grasimi sanatoase), lapte vegetal fara zahar, si ai deja un mic dejun echilibrat. Pune terciul intr-un borcan la frigider si vei avea gata preparat un mic dejun hranitor pentru maine. Dimineata trebuie doar sa adaugi cateva fructe de padure si un mix de seminte/nuci coapte (floarea-soarelui, dovleac, migdale).

Terci de ovaz cu pesto, ou si avocado

PESTO PORRIDGE WITH FRIED EGG & AVO . 🥣Porridge is such a smart way to start the day. It’s full of fibre, has a decent amount of protein and is dirt cheap. Plus, it’s so easy to make! . 🍭Most people top it with sweet things like sugar and cinnamon but I think porridge makes a more complete and heartier breakfast when savoury. . 🙌🏻The best part about my #ReNourish savoury porridge is that it's so good and filling that it can be eaten for lunch or dinner too! . SERVES 1 50g rolled oats 1 tbsp pesto 1 egg Grated parmesan 1/2 avocado pinch of cayenne pepper salt and black pepper . RECIPE 1⃣Place the oats in a pan with 250ml water and season with a pinch of salt and pepper. Warm over a medium heat, stirring frequently for about 5 minutes, until the water is absorbed and the oats are thickened. 2⃣Stir in the pesto and in a separate pan, fry an egg with a tsp of olive oil. 3⃣Transfer the cooked porridge to a bowl, top with sliced avocado and your cooked egg and a sprinkle of freshly grated Parmesan. 4⃣Garnish with a pinch of cayenne and some more black pepper. . 📗More recipes in my book Re-Nourish: A Simple Way to Eat Well – link to Amazon in bio. . 📷@JustJosiHealth . #Rhitrition #RhiannonLambert #Nutrition #Porridge #PorridgeLover #PorridgePassion #PorridgePorn

A post shared by RHIANNON LAMBERT BSc MSc ANutr (@rhitrition) on

Daca nu-ti place sa mananci ceva dulce si cu fructe la micul dejun, atunci aceasta reteta usor de preparat va fi perfecta pentru tine.

Prepara un terci de ovaz simplu: fierbe fulgii de ovaz in apa cu putina sare si piper. Amesteca apoi o lingura cu pesto verde (cu busuioc) sau rosu (cu rosii uscate) sau pasta de masline kalamata impreuna cu terciul de ovaz, pentru a-i conferi o aroma placuta. Deasupra pune un ou fiert moale pentru un plus de proteine si grasimi bune, cateva felii de avocado (e satios si hranitor) si frunze de patrunjel (contin fibre si calciu).

Toast din secara cu hummus si avocado

Acest toast este o solutie rapida pentru un mic dejun sanatos. Daca nu mananci paine, poti sa optezi pentru rondelele din cereale integrale expandate sau crackers din secara. Pune un strat generos de hummus facut in casa (proteine), cateva felii de avocado (grasimi bune), putin ulei de masline extravirgin, sare si piper, apoi stropeste totul cu putina zeama de lamaie.

Foto: Shutterstock.com