3 obiceiuri daunatoare pentru postura si cum sa le remediezi pe fiecare

Avatar1
De Irina Constantin
7 aug. 2019

Chiropracticienii vorbesc despre cele mai grave greseli pe care le facem zilnic, fara sa ne dam seama. Acestea sunt extrem de daunatoare pentru postura si sanatatea generala a coloanei vertebrale.

Fie ca ai dureri la nivelul spatelui sau nu, postura ta este un element caruia trebuie sa ii acorzi foarte multa atentie. Felul in care stai sau mergi iti influenteaza, pe termen lung, sanatatea. Cu toate acestea, fiecare dintre noi are cateva obiceiuri daunatoare pentru postura, conform chiropracticienilor.

Durerea de spate: lucrul surprinzator care accentueaza problemele in zona lombara

Cand esti extrem de concentrata pe rezolvarea sarcinilor zilnice, nu mai ai timp pentru autoanaliza. Totusi, probabil ca ti s-a intamplat sa te surprinzi, sporadic, intr-o oglinda sau intr-o reflexie de geam. Ai observat cumva ca ai coloana curbata sau gatul sta intr-o pozitie nefireasca?

Iata care sunt cele mai frecvente obiceiuri daunatoare pentru postura si cum le poti corecta:

Privitul excesiv spre ecrane

Expunerea la telefonul mobil, laptop sau televizor nu este daunatoare doar pentru ochi, ci si pentru postura corporala. Atunci cand iti verifici notificarile sau te uiti la show-urile preferate, ai tendinta sa iti apleci capul si barbia inainte, fortand zona cervicala.

Exercitii simple care te ajuta sa te dezmortesti la birou

De asemenea, cand te afli la birou, vei avea tentatia inconstienta de a te apleca spre ecranul laptopului, mai ales atunci cand esti foarte atenta la taskuri.

Ei, bine, specialistii recomanda sa fii mult mai prezenta in astfel de momente si sa observi imediat posturile gresite. Indreapta spatele ori de cate ori ai ocazia, relaxeaza si trage in spate umerii, apoi aliniaza coloana vertebrala de la baza, dinspre coccis si pana la ceafa.

Statul pe scaun timp de ore intregi

Stim ca ritmul ametitor de lucru este responsabil pentru cele mai multe dintre problemele zilnice. Cand ai multa treaba de rezolvat, uiti sa bei apa, sa mergi la toaleta, sa mananci si, implicit, sa te ridici de pe scaun.

Salutul soarelui: Sesiunea matinala de yoga care te umple cu energie

Acest obicei este unul extrem de daunator posturii tale. Stand in sezut, gravitatia isi face treaba, iar toata tensiunea va cadea asupra zonei lombare. Din acest motiv, chiropracticienii spun ca o pauza de cinci sau zece minute la fiecare ora este esentiala pentru sanatatea ta.

Asadar, pune-ti un reminder si ridica-te de pe scaun in mod constant. Fa o plimbare scurta in jurul biroului, intinde-ti muschii, hidrateaza-te si fa cateva miscari blande, pentru a-ti relaxa spatele si gatul.

Purtarea incaltarilor nepotrivite

Spune-mi cu ce te incalti zi de zi, ca sa-ti spun daca ai o postura corecta. Este adevarat: incaltamintea iti poate influenta foarte mult sanatatea coloanei. Purtarea unor pantofi incomozi este unul dintre acele obiceiuri daunatoare pentru postura de care trebuie sa te feresti.

Pantofii stiletto arata foarte bine, iar nimeni nu poate nega acest lucru. Cu toate acestea, tocurile nu sunt chiar cele mai bune variante atunci cand incerci sa iti mentii o postura corecta. Explicatia este simpla. Pantofii cu toc iti schimba centrul de greutate si pun foarte multa presiune pe zona lombara.

Nu inseamna ca trebuie sa renunti total la acestia, ci doar sa alegi modelele potrivite. Daca stai foarte mult in picioare, cumpara-ti incaltari cu toc mai gros si cat mai multa sustinere a gleznei. Daca stilul de viata iti permite acest lucru, inlocuieste tocurile cu sneakersi, balerini sau sandale cu talpa joasa.

Foto: Shutterstock.com