6 alimente energizante pe care sa le consumi la micul dejun

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
11 iul. 2019

Daca nu esti genul de persoana care se trezeste dimineata, stii desigur cat de greu este sa te jos din pat si sa te pregatesti de munca.

Ne-am gandit sa-ti venim in ajutor cu 6 alimente sanatoase si energizante care te ajuta sa-ti incepi ziua in forta!

Nu trebuie sa faci mare lucru: doar sa te asiguri ca aceste alimente exista in bucataria ta si sa le consumi. In acest fel, vei avea parte de un mic dejun hranitor si plin de energie care te va tine in priza si te va ajuta sa ajungi la timp la serviciu.

Iata care sunt cele 6 alimente energizante ca sa incepi dimineata in forta:

1. Mierea

Atunci cand te gandesti la surse de energie rapida, iti pot veni in minte o briosa cu zaharuri procesate industrial sau o bautura carbogazoasa. Zaharul este intr-adevar apetisant, dar nu te va tine in priza prea mult timp.

Salutul soarelui: Sesiunea matinala de yoga care te umple cu energie

In locul alternativelor artificiale, poti alege optiunea naturala, cum ar fi mierea, ca sa indulcesti terciul de ovaz, ceaiul, salata de fructe sau iaurtul. Asigura-te ca este miere curata, cruda si fara aditivi.

2. Somonul

Desi poate parea ciudat sa mananci peste la micul dejun, ai incercat sa mananci somon afumat cu crema de branza pe paine prajita? Este un aperitiv delicios. Indiferent de modul de preparare, somonul iti confera multa energie datorita continutului de vitamina B, in special B12. Incearca sa inlocuiesti sunca de la micul dejun cu somon si oua, s-ar putea sa ai o surpriza foarte placuta.

3. Ouale

Ouale sunt un mic dejun perfect, indiferent de modul in care sunt preparate. Au un continut foarte bogat de proteine si vitamina B, nu trebuie decat sa te asiguri ca sunt proaspete si ca provin dintr-o sursa de agricultura ecologica.

Aceste alimente sunt vinovate pentru lipsa ta de energie

4. Fulgii de ovaz

Ovazul contine un anumit tip de fibre, beta-glucan, care contribuie la reducerea colesterolului rau si sporeste senzatia de satietate. Pe langa aceste beneficii, ovazul contine antioxidanti care contribuie la protejarea sistemului cardiovascular. Iar daca alegi sa-i consumi cu lapte, cantitatea de proteina va creste, pentru ca ovazul nu este o sursa semnificativa de proteine.

5. Quinoa

Daca nu-ti place ovazul, atunci poate ai putea sa incerci semintele de quinoa? Quinoa este o sursa excelenta de nutrienti, cum ar fi manganul, folatii, magneziul, si are un indice glicemic scazut, regland nivelul zaharului din sange.

Playlistul lui Meghan Markle, perfect cand ai nevoie de un plus de energie

6. Iaurtul grecesc

Daca te-ai trezit tarziu dimineata si esti in criza de timp, cel mai rapid si mai la indemana mic dejun este un pahar de iaurt grecesc. Iaurtul grecesc este o sursa sanatoasa de carbohidrati, grasimi si proteine, iar fiecare inghititura este foarte satioasa si va tine foamea departe mai mult timp. In plus, iaurtul grecesc poate fi baza perfecta pentru un mic dejun energizant. Poate fi consumat impreuna cu fructe de padure, nuci, seminte, transformandu-se astfel intr-un mic dejun foarte hranitor si satios.

Foto: Instagram/Rianne Meijer