Aceasta activitate zilnica te ajuta sa traiesti mai mult

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
21 iun. 2019

Uneori nu e nevoie sa-ti schimbi foarte mult rutina zilnica pentru a face ceva bun pentru sanatatea ta generala.

Auzim adesea ca trebuie sa facem cel putin 10.000 de pasi pe zi. Dar oare acesta este numarul potrivit pentru fiecare dintre noi? Noile descoperiri par sa indice faptul ca mersul pe jos te ajuta sa traiesti mai mult.

Cercetarile recente arata ca numarul optim de pasi nu depinde doar de varsta. Intr-un nou studiu care a avut ca subiecti persoane in varsta s-a observat ca cei care faceau 4.400 de pasi pe zi aveau un risc mai mic de deces cu 41% fata de cei care faceau cu 1.700 de pasi mai putin.

Mersul ca meditatie

Conducatorul studiului, dr. I-Min Lee, este de parere ca nu e un efort prea mare si oricine poate sa faca 4.400 de pasi pe zi. Ea a adaugat ca a vrut sa afle care este originea mitului celor 10.000 de pasi pe zi. Cea mai veche mentiune dateaza din 1965 si a fost lansata de o companie japoneza care fabrica pedometre. Numele comercial al produsului, in limba japoneza, se traduce prin „10.000 de pasi”.

„Acel numar a fost ales aleatoriu si se bazeaza mai putin pe stiinta si mai mult pe ratiuni comerciale”, a adaugat ea.

Metode de studiu noi si imbunatatite

Numarul mediu de pasi facut de un adult american este intre 4000 si 5000 pe zi, potrivit concluziilor la care au ajuns diferite studii. Insa studiile mai vechi se bazau pe cifrele comunicate de catre fiecare participant in parte. Acum, colectarea datelor este mult mai precisa, prin folosirea diverselor tipuri de senzori corporali. 

Cate calorii arzi atunci cand mergi pe jos?

In studiul realizat de dr. I-Min Lee au fost colectate date de la aproape 17.000 de femei, cu varsta medie de 72 de ani, care au purtat timp de sapte zile instrumentele pentru masurarea timpului de miscare si a vitezei. Dupa aceea, cercetatorii au tinut sub observatie femeile timp de 4 ani sau mai mult. In acest interval, 504 femei au decedat.

In urma analizei datelor s-a constatat ca 275 de femei au fost incadrate in grupul participantilor cel mai putin activi, cu o medie de doar 2.700 de pasi pe zi. In comparatie cu acest grup, femeile care au facut in medie 4.400 de pasi pe zi, au avut un risc de deces cu 41% mai mic. Iar daca faceau mai multi pasi, riscul de deces scadea si mai mult. „Raportul s-a echilibrat in jurul valorii de 7.500 de pasi, adica indiferent daca faceai mai multi pasi, riscul de deces nu se mai micsora. Deci femeile care nu sunt active sau care se gandesc sa devina active nu trebuie sa faca decat un minimum de efort pentru a-si imbunatati sanatatea”, a adaugat dr. Lee.

Este important ritmul de mers?

A doua intrebare la care trebuia sa raspunda studiul a fost daca este important ritmul de mers. Concluzia la care a ajuns studiul este aceea ca viteza nu conteaza, important este numarul de pasi.

In incheiere, dr. Lee a afirmat ca nu se poate demonstra inca daca este adevarat sau nu ca mai mult de 10.000 de pasi pe zi pot oferi beneficii in plus pentru sanatate, cum ar fi imbunatatirea capacitatii cognitive sau functionarea zilnica a corpului.

6 semne ale imbatranirii premature a organismului

Exista o relatie directa intre activitatea fizica si problemele de sanatate?

Pentru moment, ea considera ca noile rezultate au relevanta pentru grupe de persoane varstnice, indiferent de sex, pentru ca exista o relatie directa intre activitatea fizica si problemele de sanatate. Concluziile acestui studiu nu se aplica tuturor grupelor de varsta, pentru ca tinerii probabil ca au nevoie de mai multa activitate.

Foto: Shutterstock.com