Ai continuu pofta de zahar? Iti lipseste acest nutrient

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
13 feb. 2020

De ce nu pot sa renunt la zahar din moment ce stiu cat de nociv este pentru sanatatea mea? Cred ca te-ai intrebat adesea acest lucru.

Te lupti si tu cu pofta de zahar? Stii cat de nesanatos este un consum exagerat, insa nu poti sa renunti la el. Specialistii spun ca pofta de zahar ascunde o carenta de nutrienti. 

Nu sunt deloc putine studiile care au demonstrat efectul nociv pe care-l are consumul de zahar asupra corpului nostru. Stii deja ca zaharul in exces favorizeaza aparitia problemelor denare, a diabetului zaharat de tip 2, a bolilor de inima, plus o multime de alte boli grave. Cu toate acestea, este foarte greu sa controlezi pofta de zahar si multa lume ajunge sa-l consume in exces. 

Grupa de sange dezvaluie predispozitia la boli si alimentele pe care nu le toleram

Conteaza tipul de zahar la care poftesti

Cel mai important lucru este sa identifici tipul de zahar la care poftesti. ”Pofta de ciocolata poate sa ascunda o carenta de magneziu, o problema foarte frecvent intalnita”, explica nutritionistul Elissa Goodman pentru site-ul Byrdie.com Un lucru pe care il poti face este acela de a inlocui sortimentele de ciocolata cu lapte cu cele care au un continut de peste 70% de cacao, deoarece sunt pline de antioxidanti si scad riscul bolilor cardiovasculare. Bineinteles, atunci cand sunt consumate cu moderatie. 

Daca ai pofta de fructe, atunci felicitari! Asta este una dintre cele mai sanatoase pofte pe care le poti avea. ”Inseamna ca organismul tau are nevoie de vitamine, minerale si antioxidanti. Daca ti se pare ca exagerezi cu fructele, incearca sa le combini cu o grasime sanatoasa sau proteine, de exemplu: o banana sau un mar cu unt de arahide/migdale, fructe de padure cu iaurt”, recomanda specialistul. 

Cu ce inlocuim carnea: Alimente bogate in proteine

Pofta de zahar: ce ascunde ea?

Fluctuatii ale glicemiei

”Atunci cand te apuca brusc o pofta de zahar inseamna ca ai fluctuatii ale glicemiei din sange. Cand glicemia scade, corpul iti cere alimente care sa-i confere energie care stabilizeaza nivelul zaharului din sange”, explica specialistul, avertizand ca daca acest simptom este constant e posibil sa suferi de hipoglicemie. 

Ce poti sa faci cand ai brusc pofta de zahar? Ca sa nu intampini fluctuatii ale glicemiei este recomandat sa consumi suficiente proteine, mai multe alimente cu un continut mare de fibre, cum ar fi leguminoasele si legumele, precum si carbohidrati complecsi. Nutritionistul recomanda sa adaugi mai multe proteine la fiecare masa, lucru care te va ajuta sa nu te confrunti cu o scadere brusca a glicemiei. 

Carenta de magneziu

Este recomandat sa verifici nivelul de magneziu din corp, deoarece pofta de zahar poate sa ascunda o carenta. ”Cand organismul nostru nu are suficient magneziu va avea dificultati in a conferi energie celulelor, va resimti aceasta carenta si vei pofti la zahar”, spune specialistul. 

13 alimente pe care le poti consuma si dupa data de expirare

Magneziul este un mineral implicat in peste 300 de reactii biochimice in corp. El ajuta la mentinerea unor functii normale ale nervilor si muschilor, intareste sistemul imunitar, imbunatateste bataile inimii si mentine sanatatea sistemului osos. 

Un mic truc pe care-l poti aplica de fiecare data cand ai pofta de zahar este acela de a consuma inainte un pahar mare cu apa. Este foarte posibil ca organismul sa fie deshidratat si sa-i conferi exact ceea ce are nevoie pentru a potoli pofta de zahar.

Foto: Getty Images.