Top 13 alimente bogate in calciu. Nu sunt lactate!

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
19 oct. 2020

Cu totii am invatat inca de mici ca alimente bogate in calciu sunt toate lactatele. Ne-au spus parintii ca daca bem lapte, vom avea oase sanatoase si puternice.

Este adevarat, intaresc si nutritionistii, insa, pe langa lapte, branza, iaurt, mai sunt si alte alimente bogate in calciu despre care nu stim mare lucru.

Asa cum stiam din copilarie, calciul intareste oasele si dintii si asigura functionarea optima a muschilor, celulelor si centrilor nervosi ai organismului. Un adult are nevoie de aproximativ 1000 de miligrame de calciu pe zi, ceea ce inseamna aproximativ un pahar de 250 de ml de lapte. Insa, daca esti vegan, ai intoleranta la lactoza sau pur si simplu nu-ti plac lactatele, ce faci? Iata o lista cu alimente bogate in calciu care nu intra in categoria lactate:

Alimente bogate in calciu: varza

O portie de aproximativ 250 de grame (gatita) contine aproximativ 250 de miligrame de calciu. In plus, pe langa faptul ca-ti furnizeaza un sfert din necesarul zilnic de calciu, iti asigura necesarul pentru trei zile de vitamina A, un nutrient extrem de benefic pentru vedere. Stiu ca varza calita a bunicii se face cu untura si carne de porc, dar e foarte buna si salata de varza, dar si varza sote cu ulei de masline si usturoi.

Alimente bogate in calciu: Broccoli

86 de miligrame de calciu in aproape 400 de grame de broccoli crud.

Crezi sau nu, in afara de calciu, broccoli contine de doua ori mai multa vitamina C decat portocalele. Cercetatorii demonstreaza si ca o dieta bogata in broccoli este relationata cu un risc mai scazut pentru anumite tipuri de cancer precum cel de colon sau cel al vezicii urinare.

Alimente bogate in calciu: kale

250 de grame de kale cruda, tocata, furnizeaza aproximativ 100 de miligrame de calciu. Acest super aliment le are pe toate: doar 30 de calorii la o portie, multa vitamina C si de doua ori necesarul zilnic de vitamina A. In plus, furnizeaza o doza sanatoasa de vitamina K, un nutrient esential pentru coagularea sangelui.

Citeste continuarea pe Life.ro.

Foto: Unsplash.com.