7 alimente care ajuta la echilibrarea florei vaginale

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
22 nov. 2019

Stiai ca femeile care consuma in mod regulat ananas nu se confrunta cu mirosuri neplacute in zona intima?

Sanatatea vaginului depinde de foarte multe lucruri, iar acesta nu este singurul aliment care are un impact semnificativ asupra lui. 

Sanatatea vaginului: alimente pe care e bine sa le consumi

Merele

Studiile aparute in Archives of Gynecology and Obstetrics arata ca femeile care mananca un mar pe zi au constatat o imbunatatire a functiilor sexuale, inclusiv satisfacerea sexuala si capacitatea de a avea orgasm, in comparatie cu cele care nu obisnuiesc sa consume zilnic acest fruct. Acest efect se datoreaza unui fitoestrogen care se regaseste in mere.

Ce este pH-ul vaginal anormal si cum te afecteaza

Suplimentele probiotice

Sunt foarte importante pentru sanatatea vaginului, cat si pentru cea a sistemului digestiv. Alege un supliment probiotic de calitate cu bacterii vii. Acestea sunt mai puternice decat alimentele care sunt recunoscute pentru faptul ca au probiotice. 

Ceaiul verde

Substantele care se gasesc in ceaiul verde pot sa omoare bacteria E. Coli care cauzeaza infectii urinare, dupa cum se arata intr-un studiu aparut in Frontiers in Microbiology. In plus, continutul de cofeina din ceaiul verde usureaza simptomele sindromului premenstrual. Totusi, e bine sa nu exagerezi cu consumul de ceai verde, deoarece specialistii avertizeaza ca acesta poate sa distruga ficatul. 

Obiceiurile care dezechilibreaza flora vaginala si duc la vaginoza bacteriana

Legumele, cerealele integrale si leguminoasele

Toate aceste alimente au un lucru in comun: continutul ridicat de fibre. “Fibrele sunt prebiotice, astfel ca daca nu le incluzi in alimentatia ta, nu vei hrani bacteriile bune din sistemul digestiv. Iar cel mai bun mod de a pastra sanatatea vaginului este acela de a avea grija inainte de sanatatea colonului, deoarece aceste bacterii bune vin din tractul digestiv”, explica un specialist citat de shape.com.

De aceea, este foarte important sa consumi zilnic 25 de grame de fibre pe zi: o ceasca cu fasole rosie are 15 grame de fibre, o ceasca cu quinoa are 5 grame de fibre, iar un cartof dulce mediu are tot 5 grame de fibre.

Iaurt

Stii deja cat de bune sunt iaurtul si toate lactatele fermentate pentru sanatatea vaginului. In plus, ofera si o doza de calciu care usureaza simptomele sindromului premenstrual, dupa cum arata studiile recente. 

Pestele gras

85 de grame de somon furnizeaza aproape in totalitate necesarul de vitamina D, plus o doza importanta de acizi grasi omega-3. Acesti nutrienti sunt benefici pentru sanatate in general, imbunatatind si circulatia sangelui in tot corpul, precum si in zona vaginala. 

9 motive pentru care suferi de mancarimi vaginale

Fructele 

Sunt importante pentru sanatatea vaginului. Femeile care consuma doua sau mai multe portii de fructe pe zi au un risc mult mai mic de a face fibrom uterin comparativ cu cele care mananca mai putin de doua portii de fructe pe saptamana. Fibromul uterin este o formatiune benigna care cauzeaza dureri pelvine si sangerari neregulate.

Foto: Getty Images.