Aceste alimente delicioase imbunatatesc memoria si concentrarea. Include-le in dieta zilnica!

Daniela Mitran1
De Daniela Mitran
1 iun. 2019

Pe langa activitatile fizice sau cele de relaxare, este important sa consumi si alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea.

Creierul este responsabil de intreaga functionare a corpului. Si este esential sa ai grija de sanatatea lui!

In viata de zi cu zi ne confruntam cu foarte mult stres, agitatie sau tensiuni. Si nu este mereu usor sa ne concentram asupra lucrurilor importante. Sau sa gasim cele mai bune rezolvari la problemele care apar. Si poate ca unele situatii ne distrag complet atentia si ne impiedica sa gandim in perspectiva. Sunt sigura ca si tie ti s-a intamplat de cateva ori. Este ceva firesc, iar toate aceste situatii apar din cauza oboselii fizice si epuizarii psihice.

Nu trebuie sa te invinovatesti pentru momentele in care esti derutata. Sau in care nu poti lua decizii intr-un timp foarte scurt. Insa poti sa detii controlul si sa ai mai multa grija de sanatatea ta. Si primul lucru pe care il poti face este sa ai o alimentatie sanatoasa.

Daca vrei sa ai mai multa energie si sa fii intr-o forma psihica mai buna, iti recomandam sa consumi alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea.

Alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea

Turmeric

View this post on Instagram

It’s Tuesday and it’s time for a K’s Kwik Tuesday Tip! —— :::::: —— Today’s tip is adding in anti-inflammatory foods to your daily regimen. One of the most popular nutrients you’ve probably heard of is turmeric! —— :::::: —— Pictured here is @primalkitchenfoods collagen fuel with turmeric. I love to use this in smoothies, baked goods, and hot drinks! —— ::::: —— Turmeric isn’t the only anti-inflammatory nutrient there are several to add to your foods. Want to learn more? Check out my newest blog post on what you can add in by clicking the link in my bio! —— ::::: —— #turmeric #antiinflammatory #inflammation #foodblogger #knoxvillenutritionist #kskwiktuesdaytip #keatsgood #knoxvilleblogger #healthytips #collagen #primalkitchen

A post shared by Krystal Goodman NTP, CPT (@k_goodnutrition) on

Pe lista cu alimente sanatoase, primul loc este ocupat de un condiment de origine asiatica. Recunoscut pentru beneficiile sale uimitoare asupra sanatatii, turmericul a fost utilizat inca din cele mai vechi timpuri. Consumul de turmeric are foarte multe beneficii pentru sanatatea creierului si mentine sanatatea celulelor. Este un puternic antioxidant si antiinflamator, motiv pentru care este recomandat in foarte multe diete. Turmericul ajuta la imbunatatirea memoriei si este recomandat pentru combaterea unor boli precum Alzheimer sau cancer.

Ciocolata neagra

View this post on Instagram

Like we really need a reason to eat chocolate, or is that just me? I’m a bit of a chocoholic and I’d never give it up, but it’s nice to know there’s some great brain boosting benefits each time I dive in! Chocolate is rich in flavonoids, which protect our cells from damage and inflammation. When you consume chocolate these flavonoids penetrate and accumulate in the brain regions involved in learning and memory. They are also thought to improve cognitive function and reduce the risk of dementia. Generally the darker the better, but aiming for at least 70% dark chocolate is best. I eat a couple of squares each night and even add some chunks to my morning oatmeal. #nutrition #nutritioncoach #nutritionfacts #nutritionformentalhealth #cleaneats #wholefoods #eatingforhealth #eatingforbrainhealth #healthyfood #healthcoach #realfood #mindbodywellness #healthylife #darkchocolate #darkchocolatelover #paleo #vegan #nutrientdense #nutrientseeker #wellness #chocolate #chocolateforlife #chocolateforhealth #chocoholic #eatyourselfhealthy #eatyourvitamins #fatfueled #plantedforhealth

A post shared by Stephanie (@plantedforhealth) on

Cicolata neagra are un continut bogat de flavonoide, o serie de substante polifenolice care se regasesc cu precadere in plante si dispun de proprietati antioxidante. Consumul de ciocolata neagra ajuta la imbunatatirea functiilor cognitive, motiv pentru care este recomandat sa introduci acest aliment in dieta ta. In plus, este o sursa foarte buna de energie, in special in acele zile in care te simti lipsita de vlaga.

Ulei de cocos

Uleiul de cocos este un superaliment deosebit de nutritiv, care are numeroase intrebuintari. Pe langa beneficiile pe care le are asupra sanatatii si aspectului pielii, daca il folosesti pentru tratamentele corporale, uleiul de cocos are foarte multe beneficii si pentru sanatate. Este singurul ulei vegetal care are cea mai mare concentratie de acizi grasi, mai exact 90%. Unele persoane considera ca acest aliment nu este bun pentru sanatate, insa, din contra, are foarte multe beneficii. Uleiul de cocos protejeaza inima si organele vitale, insa ajuta si la mentinerea sanatatii osoase, are efect anti-imbatranire, protejeaza gingiile si sporeste capacitatea de concentrare.

Rozmarin

Unele persoane considera ca rozmarinul este folosit doar pentru a oferi mai multa aroma si savoare unor preparate culinare. Insa aceasta planta are foarte multe beneficii asupra sanatatii creierului. Rozmarinul ajuta la vindecarea ranilor, stimuleaza digestia, lupta impotriva cancerului, este antiseptic si antifungic, ajuta la buna functionare a inimii in caz de hipotensiune arteriala si imbunatateste memoria.

Afinele

View this post on Instagram

Eet jij ze ook graag? Blauwe bessen, ik eet ze elke dag. Het is echt mijn lievelingsvrucht. Die bijzondere blauwpaarse pareltjes zitten boordevol gezonde voedingstoffen en hebben ontzettend veel gezondheidsvoordelen. Deze superfood wordt steeds populairder. En dat is ook niet zo gek, ze zijn ontzettend lekker en je kan er makkelijk mee variëren. Je kan ze bijvoorbeeld zo uit de hand eten, een smoothie van maken, verwerken in muffins of pannenkoeken of je eet ze lekker met wat havermout, aardbeien en havermelk. Ze bevatten weinig calorieën en zijn rijk aan vezels, vitamine C en K. Blauwe bessen hebben ook een hele krachtige antioxidantenwerking. Antioxidanten vangen vrije radicalen. Vrije radicalen zijn agressieve stoffen die schade kunnen aanbrengen aan cellen en weefsels en ook veroudering veroorzaken. Op de lange termijn kunnen antioxidanten mogelijk helpen om ziekten als kanker en hart- en vaatziekten te voorkomen. Blauwe bessen houden je bloedsuiker stabiel en verlagen je cholesterol en bloeddruk. Ze zijn ook rijk aan resveratrol. Resveratrol is een polyfenol dat in blauwe bessen, maar ook in de schil van blauwe druiven voorkomt. Resveratrol werkt ontstekingsremmend en kan hartaandoeningen en kanker helpen voorkomen. En als kers op de taart zorgt het voor een mooie huid. Resveratrol zorgt voor een goede hydratatie en verbetering van de elasticiteit van de huid. Ook helpt het ouderdomsvlekken voorkomen en verbetert het je huidconditie. Ze zijn dus heel goed voor je algehele gezondheid, maar ook voor je hormonen! Ze helpen oestrogenen in balans te houden en brengen je insuline omlaag, dat weer zorgt voor een stabiele bloedsuiker en dat helpt je met afvallen!✨

A post shared by Studio Health (@studiohealthnl) on

Pe lista cu alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea se afla si afinele. Aceste fructe contin de cinci ori mai multi antioxidanti decat broccoli si mai multi fenoli comparativ cu orice alt fruct. Sunt recomandate in primul rand pentru imbunatatirea memoriei si a capacitatii de concentrare. Insa sunt recomandate si pentru imbunatatirea acuitatii vizuale si pentru alungarea stresului.

Nucile

Potrivit numeroaselor studii, nucile sunt recomandate in special pentru sanatatea inimii. Insa si ele se situeaza pe lista cu alimente care imbunatatesc memoria si concentrarea. Cercetarile au demonstrat ca un consum regulat de nuci are foarte multe beneficii asupra sanatatii creierului. Fiind bogate in grasimi sanatoase, vitamina E si antioxidanti, nucile previn aparitia unor boli psihice. Daca poti, este recomandat sa consumi zilnic nuci.

Foto: Shutterstock.com