Alimentele care pot cauza stari depresive – explicatiile unui nutritionist

Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
24 dec. 2019

Alimentele ne pot influenta viata, in bine sau in rau.

Cele fara prea multe proprietati nutritive favorizeaza procese inflamatorii in corp, iar aceste inflamatii te impiedica sa revii la ganduri mai bune, spune Dr. Laura Ene, medic primar in Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.

„Un numar tot mai mare de studii analizeaza legatura dintre functionarea sistemului digestiv si starea de spirit. Alimentele care sustin microbiomul din intestin ne pot influenta pozitiv emotiile. In aceeasi masura, alimentele care au un efect negativ asupra microbiomului ne afecteaza starea de spirit. Am intocmit o lista cu 5 astfel de alimente pe care te sfatuiesc sa le eviti data viitoare cand treci prin momente depresive si simti ca te copleseste tristetea”, scrie Dr. Laura Ene pe blogul sau, totuldespreslabit.ro.

Dulciurile

Majoritatea dulciurilor iau nastere la intersectia dintre doua ingrediente daunatoare: zaharul si cerealele rafinate. Gandeste-te la prajituri, biscuiti, gogosi, torturi, cam tot ce implica aluaturi preparate cu cantitati mari de zahar. Pe moment, pot functiona ca un tratament. Intr-adevar, te napadeste o explozie de energie si buna dispozitie. Concret, creste nivelul zaharului din sange, dar efectul benefic este de foarte scurta durata. Dupa ce glicemia va reveni la valorile normale, emotiile tale o vor apuca pe o panta descendenta.

Studiile au aratat ca acest efect de yo-yo intensifica riscul de depresie. Exista insa o alternativa cu efecte confirmate de aceleasi studii. Alege cerealele integrale, fructele si legumele, pentru ca ele reduc starile depresive si riscul de reaparitie a acestora in timp. Asadar, daca simti nevoia de „ceva bun” alege un fruct cu un gust exotic, mai special, care sa iti placa in mod deosebit. Mango, ananasul sau smochinele pot fi la fel de savuroase ca orice felie de tort cu crema din belsug.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Getty Images.