Ce sa faci ca sa nu te ingrasi stand acasa: 6 trucuri care te motiveaza

Mara Ionescu1
De Mara Ionescu
14 apr. 2020

Acum, mai mult ca niciodata, slabitul acasa sau, mai bine zis, evitatul ingrasarii a devenit un lucru foarte important.

Dupa cateva saptamani de izolare incepi sa observi ceva ciudat: desi nu mananci mai mult, pantolonii tai preferati de jogging au inceput sa fie mai stramti ca de obicei. 

Acest lucru se poate intampla pentru ca esti mai putin activa decat de obicei.

Este foarte important sa-ti tii greutatea sub control, atat pentru sanatatea fizica, cat si pentru sanatatea psihica. Cu cateva trucuri si ajustari ale stilului de viata poti sa tii departe kilogramele in plus. Si, cine stie, poate chiar sa mai scapi de cateva kilograme.

Dieta Uglov pentru slabit pe termen lung: printre cele mai usoare si mai eficiente

Ce sa faci ca sa nu te ingrasi stand acasa?

Controleaza aportul de calorii

E simplu: daca nu vrei sa te ingrasi, nu trebuie sa mananci mai mult decat are nevoie organismul tau. Chiar daca inainte de perioada de carantina ai avut o viata sedentara, daca stai in casa 99% din timp, vei arde mai putine calorii. Asta inseamna ca va trebui sa mananci mai putin pentru a te adapta la noul stil de viata.

Incearca postul intermitent

Chiar daca nu vrei sa renunti la batonul de ciocolata pentru varza kale si broccoli, poti sa reduci drastic aportul de calorii mancand doar intr-un anumit interval al zilei. Cea mai simpla metoda de a face acest lucru este postul intermintent. 

Cele mai populare metode sunt dieta 5:2 si dieta 16:8. Dieta 5:2 presupune ca in doua zile sa nu ai un aport caloric mai mare de 700-800 de calorii, iar in restul de 5 zile sa mananci normal. Cea de-a doua metoda presupune sa mananci doar intr-un interval de 8 ore. De exemplu, daca ultima masa o iei la orele 20:00, urmatoarea masa va fi a doua zi la pranz, la orele 12:00.

Bea multa apa

Consumul ridicat de apa este benefic din mai multe motive. Fiind retinuta acasa, nu mai poti invoca scuza clasica: “Nu pot sa beau multa apa pentru ca trebuie sa merg des la toaleta.” Un aport ridicat de apa imbunatateste metabolismul si contribuie la prelungirea senzatiei de satietate. Cea mai buna combinatie este impreuna cu alimente bogate in fibre, in general legume. Si nucile sunt bune desi au un nivel energetic ridicat, deci trebuie sa mananci portii mici.

Cum sa-ti organizezi perfect munca atunci cand lucrezi de acasa: Metoda mai eficienta decat lista „to do”

Foloseste un ceas de fitness

Desi poate parea ciudat, un ceas de fitness este util. Iti poate aminti la intervale fixe de timp sa te ridici si sa mai faci cativa pasi prin casa (cateva sute) sau cateva exercitii de stretching.

Foloseste un cantar inteligent

La fel ca si ceasul de fitness, un cantar inteligent iti poate arata consumul de energie si cate calorii consumi. De asemenea, iti poate arata masa musculara, densitatea osoasa si, cel mai important, nivelul de grasime din organism. 

Lanseaza-ti provocari

Cea mai buna metoda de a te mentine motivata si astfel sa arzi mai multe calorii, este sa-ti lansezi provocari. Desi nu poti sa iesi din casa, ai la indemana mai multe optiuni. De exemplu, o provocare de 30 de zile pentru exercitii de abdomen. Incepi in ziua 1 cu un numar de abdomene si adauga in fiecare din zilele urmatoare mai multe abdomene si vezi daca poti sa tii pasul.

Instagram/milena_milachich