Cele mai sanatoase topping-uri pentru iaurt, potrivit nutritionistilor

Denisa Toma1
De Denisa Toma
28 mart. 2020

Iaurtul simplu este foarte sanatos, comparativ cu cel care contine arome, zahar sau coloranti. Insa topping-urile pe care le alegi pot face diferenta dintre o alegere sanatoasa si una nu tocmai sanatoasa.

Secretul este sa alegi ingrediente care il fac delicios si in acelasi timp sunt nutritive fara sa adauge prea multe calorii in plus.

Cele mai bune optiuni sunt fibrele si proteinele, declara nutritionista Maggie Michalczyk pentru womenshealthmag.com. Fructele, nucile si semintele sunt intotdeauna o alegere buna.

Ce ar trebui sa eviti? Topping-urile cu prea mult zahar, asa cum sunt unele tipuri de granola. Iata care sunt cele mai sanatoase topping-uri pentru iaurt, potrivit nutritionistilor:

Struguri

Strugurii se potrivesc foarte bine cu textura cremoasa a iaurtului, spune nutritionista Melissa Mitri. Sunt o modalitate sanatoasa de a adauga dulceata iaurtului. Taie boabele in jumatati sau sferturi pentru a le manca mai usor.
Un sfert de cana cu boabe de struguri are 26 de calorii, 0g grasimi, 6,8g carbohidrati, 5,9g zahar, 0g fibre, 0g proteine

Capsune

Capsunele sunt foarte bogate in vitamina C, ceea este esential pentru a-ti stimula sistemul imunitar, dar si pentru frumusetea pielii sau pentru a-ti ajuta organismul sa absoarba fierul.
Un sfert de cana cu capsune are 12 calorii, 0g grasimi, 2,9g carbohidrati, 1,9g zahar, 1g fibre, 0g proteine

Mananci iaurt in fiecare zi. Cat de sanatos este?

Unt de migdale

Adaugarea untului de migdale in iaurt ofera un plus de grasimi sanatoase, fibre si proteine, sunt de parere nutritionistii. Alege unt de migdale care nu contine zahar adaugat si pune numai o lingura la fiecare portie de iaurt.
O lingura de unt de migdale are 98 de calorii, 8,9g grasimi, 3g carbohidrati, 1g zahar, 36,3mg sodiu, 1,7g fibre, 3,4g proteine.

Zmeura

Zmeura este alegerea perfecta pentru tine daca urmezi o dieta saraca in calorii sau dieta keto. Zmeura este excelenta pentru a aduga un gust dulce, aromat si cu putine calorii.
Un sfert de cana cu zmeura are 16 calorii, 0g grasimi, 3,7g carbohidrati, 1,4g zahar, 2g fibre, 0g proteine

Banane

Feliaza o banana mica si adauga feliile peste iaurtul tau pentru o doza de fibre prebiotice, care hranesc probioticele din intestine si te ajuta sa-ti mentii sanatatea sistemului digestiv.
O banana mica are 90 de calorii, 0g grasimi, 23,1g carbohidrati, 12,4g zahar, 1mg sodiu, 2,6g fibre, 1,1g proteine.

Tarta cu iaurt si seminte de chia, o reteta fara foc

Afine

Ai nevoie de si mai multe motive sa mananci afine? Aceste fructe de padure sunt asociate cu sanatatea cardiovasculara, un risc scazut de diabet, sanatatea creierului si mentinerea greutatii corporale optime.
Un sfert de cana cu afine are 21 de calorii, 0g grasimi, 5,4g carbohidrati, 3,7g zahar, 1g fibre, 0g proteine

Curmale

Aceste fructe uscate indulcesc iaurtul. Dar pentru ca au un continut de zahar mai mare decat al celorlalte optiuni, Dr. Mitri recomanda sa presari putin deasupra. Toaca marunt o curmala si adaug-o in iaurt.
O curmala are 67 de calorii, 0g grasimi, 20g carbohidrati, 17,3g zahar, 3mg sodiu, 2g fibre, 1g proteine

Stafide

Poate ca erai obisnuita sa adaugi stafide in terciul de ovaz, dar le poti adauga si in iaurt. Potrivit unui studiu din 2017, persoanele care consuma stafide au diete mai sanatoase si un indice de masa corporala mai mic.
30 de grame de stafide contin 85 de calorii, 0g grasimi, 22,4g carbohidrati, 16,8g zahar, 3mg sodiu, 1g fibre, 1g proteine

Granola

Iaurtul si granola se potrivesc perfect. Alege granola care contine cat mai putin zahar posibil.
50 de grame de granola contin 130 calorii, 6g grasimi, 19g carbohidrati, 7g zahar, 135mg sodiu, 2g fibre, 3g proteine

Nuci

Putine nuci presarate pe iaurtul tau iti ofera satisfactia unei gustari crocante si o doza benefica de acizi grasi mononesaturati.
50 de grame de nuci contin 190 de calorii, 18g grasimi, 4g carbohidrati, 0g zahar, 1mg sodiu, 2g fibre, 4g proteine

Oamenii sanatosi consuma aceste alimente la micul dejun

Seminte de canepa

Poate ca sunt mici, dar aceste seminte iti ofera numerosi nutrienti, printre care vitamine din complexul B, magneziu, fier sau mangan.
50 de grame de seminte de canepa au 166 calorii, 14,6g grasimi, 2,6g carbohidrati, 0g zahar, 2mg sare, 1,2g fibre, 9,5g proteine

Seminte de chia

Poate ca nu stiai, dar semintele chia contin foarte multe fibre benefice, care iti sustin sanatatea sistemului digestiv.
50 de grame de seminte de chia contin 138 calorii, 8,7g grasimi, 12g carbohidrati, 0g zahar, 5mg sodiu, 9,8g fibre, 4,7 proteine

Seminte de dovleac

Semintele de dovleac sunt o sursa de proteine de origine vegetala si de grasimi sanatoase. Contin magneziu, un mineral care sustine sanatatea sistemului nervos, a inimii si oaselor.
50 de grame de seminte de dovleac au 158 de calorii, 13,9g grasimi, 3g carbohidrati, 0g zahar, 2mg sodiu, 1,7g fibre, 8,6g proteine

Miere

Mierea este perechea perfecta pentru iaurtul simplu. Insa trebuie sa te limitezi la o cantitate mica de miere, pentru a evita excesul de calorii.
O lingura de miere contine 62 de calorii, 0g grasimi, 17,3g carbohidrati, 17,2g zahar, 1mg sodiu, 0g fibre, 0g proteine.

Fulgi de cocos

Fulgii de cocos adauga o textura placuta iaurtului. Alege fulgi de cocos neindulciti.
50 de grame de fulgi de cocos contin 187 calorii, 18,3g grasimi, 6,7g carbohidrati, 2,1g zahar, 11mg sodiu, 4,6g fibre, 2g proteine

Foto: Ellieelien/Unsplash