Cum iti cresti in mod natural nivelul de dopamina din creier

Larisa Giurea1
De Larisa Giurea
8 mai 2019

Dopamina, numita si hormonul fericirii, este impotanta in prevenirea depresiei si a anxietatii si poate fi stimulata urmand cateva trucuri simple!

Cresterea in mod natural a nivelului de dopamina din creier poate ajuta la tratarea depresiei, anxietatii, apatiei si fobiilor si la stimularea sentimentelor de placere create de acest mic neuron.

Dopamina si sentimentul de placere ce vine odata cu ea sunt produse in creier de fiecare data cand facem anumite activitati: cand castigam un joc, cand facem sex sau cand munca noastra este apreciata.

Dopamina face mai mult decat sa ne sporeasca starea de bine si de fericire. Este responsabila pentru reglarea miscarii muschilor si a secretiei de prolactina, imbunatateste functiile cognitive si capacitatea de concentrare, ajuta in luarea deciziilor si in evaluarea si rezolvarea problemelor.

Desi un neuron mic, dopamina este fara indoiala extrem de importanta pentru bunastarea personala. In lipsa acesteia tindem sa fim depresivi, tristi, negativi si sa intampinam tot felul de obstacole la nivel emotional.

Ca sa poti evita sau depasi toate aceste stari si sa-ti imbunatatesti starea de bine, am pregatit pentru tine o lista de trucuri care te ajuta sa iti cresti in mod natural nivelul de dopamina din creier.

1. Fii activa

Atunci cand faci sport, creierul creste nu numai nivelul dopaminei, ci si al serotoninei si al altor endorfine. Exercitiile regulate te ajuta sa previi starile de depresie, sa reduci stresul si sa iti intaresti mintea si corpul.

Cum te motivezi sa faci sport – Raspunsuri de la cititoare

2. Schimba modul in care faci liste

Creierul produce un strop de dopamina de fiecare data cand indeplinim o sarcina, oricat ar fi ea de mica. Ca sa iti pacalesti creierul in a produce si mai mult din acest hormon, incearca sa iti imparti sarcinile de pe lista in pasi mai mici, pe care sa ii bifezi unul cate unul! Acest truc ajuta si la limpezirea mintii si ne ajuta sa continuam motivate spre alte sarcini de lista.

3. Mananca ceva bun

Aminoacidul numit tirozina are un rol important in producerea de dopamina. Consuma alimente care contin tirozina, cum ar fi oua, ceai verde, cafea, pepene rosu, lapte, migdale, banane, ciocolata neagra si iaurt.

4. Redu lipopozaharidele

Lipopolizharidele sunt endotoxine care afecteaza sistemul imunitar. In plus, acestea inhiba producerea de dopamina. Lipopolizaharidele pot fi reduse consumand alimente care protejeaza flora intestinala, cum ar fi iaurtul si chefirul sau cu ajutorul probioticelor.

Cele mai eficiente pozitii de yoga care intaresc sistemul imunitar

5. Incearca o cura de detoxifiere

Acumularea de toxine in corp poate preveni producerea de dopamina, de aceea este important sa iti detoxifiezi corpul in mod regulat. Fie ca alegi o cura de detoxifiere cu carbune activ sau sucuri verzi, cu cat mai putine toxine ai in organism, cu atat mai mult iti poti creste nivelul de dopamina.

Cum stii cand ai nevoie de o cura de detoxifiere

6. Asculta piese care iti dau o stare de bine

Una dintre cele mai usoare si rapide metode de a-ti creste nivelul de dopamina este sa asculti piese ce emana energie pozitiva. Muzica iti face pur si simplu creierul sa cante!

7. Fii creativa

Nu conteaza cum alegi sa iti exprimi creativitatea: fie ca pictezi, inventezi o reteta culinara noua sau scrii o simfonie – orice activitate creativa ajuta! Danseaza, compune o poezie sau gaseste o solutie indrazneata pentru o problema de la birou. Vei fi rasplatita din plin cu un nivel crescut de dopamina.

8. Mediteaza si fa yoga

Meditatia si yoga alunga stresul, linistesc corpul si mintea si ajuta la eliberarea de dopamina si alti neurotransmitatori care iti vor da o stare de bine din talpi pana in varful capului!

Foto: Shutterstock.com