Jessica Biel foloseste acest truc pentru a scapa de febra musculara

febra musculara
Roxana Dobrita1
De Roxana Dobrita
2 dec. 2018

Febra musculara este simultan cel mai bun, dar si cel mai rau lucru care ti se poate intampla dupa un antrenament.

Pe de-o parte iti spune ca ti-ai lucrat bine muschii la sala si te simti fizic mai puternica si mai fit, dar pe de alta parte iti arata ca te pot durea parti ale corpului unde nici nu stiai ca ai muschi si chiar si simplul act de a te aseza sau a te ridica se dovedeste extrem de dureros.

„Febra musculara, mai ales cea de a doua zi, este cauzata de micro-ruperi ale muschilor in timpul sportului si apare mai ales dupa ce incepi o noua rutina de sport sau maresti intensitatea exercitiilor”, spune Lee Matthews, fitness director DW Fitness First, intr-un interviu pentru INSIDER.

Din pacate, nu exista nicio metoda care sa te ajute sa scapi de febra musculara, deci ce poti face?

Jessica Biel a marturisit recent ca metoda ei de a scapa de febra musculara este sa mearga imediat din nou la sala.

„Du-te in ziua urmatoare la sala din nou. Nu renunta. Daca te doare, lucreaza zona din nou, fie ca e vorba de solduri, fund sau brate”, a spus ea intr-un interviu pentru Well+Good.

Dar cat de bine e sa antrenezi muschii in suferinta?

Rich Tidmarsh, antrenor Reach Fitness, nu este convins ca aceasta este cea mai buna abordare.

„Daca vrei sa fii fit, nu e cea mai buna abordare sa-ti lucrezi muschii in timp ce ai febra. Da, e bine sa mergi la sala ca sa-ti pui sangele in miscare, dar nu lucra zonele care dor pana nu se recupereaza complet”, a spus el.

In loc sa apelezi la un antrenament hardcore atunci cand ai febra musculara, cel mai bine ar fi sa apelezi la o recuperare activa.

„Chiar daca e recomandat sa le dai muschilor timp sa-si revina, lipsa activitatii sportive nu e neaparat remediul. Flexibilitatea dinamica, antrenamentele full-body, yoga, terapia in apa, ba chiar si plimbatul cainelui sunt recomandari utile”, spune Michael Ryan, manager Equinox.

Metoda corecta de a scapa de febra musculara

Tidmarsh crede ca in loc sa te antrenezi, ar trebui sa-ti concentrezi atentia pe tehnicile care imbunatatesc simptomele febrei musculare.

Printre sfaturile recomandate de acesta se numara:

  • Incalzirea corecta
  • Folosirea imbracamintei de compresie in timpul antrenamentului
  • Alimentatia corecta
  • Hidratarea optima
  • Stretching-ul la finalul antrenamentelor
  • O baie cu gheata
  • Exercitii cu rola de spuma
  • O baie fierbinte cu sare si magneziu

Mai mult decat atat, Tidmarsh este de parere ca nu ar trebui sa-ti doresti sa faci febra musculara intensa in urma antrenamentelor.

„Da, vrei sa tragi tare si sa vezi rezultate, dar febra musculara severa iti poate strica planurile de antrenament pentru zilele urmatoare si iti poate demonstra ca protocolul de recuperare dupa antrenament nu a fost corect.”

Foto: Instagram – Jessica Biel