Cum scapam de febra musculara?

Ma bucura foarte tare ca din ce in ce mai multi oameni incep sa devina constienti de faptul ca activitatea fizica si alimentele pe care le mancam sunt esentiale pentru un stil de viata sanatos.

Insa dupa o activitate fizica intensa, inevitabil ne lovim si de febra musculara. Ideea ca aveti febra musculara pentru ca antrenamentul a fost un succes este un mit, conform ETimes. Asta inseamna ca ati depasit anumite limite sau ca ati lucrat muschi asupra carora nu v-ati concentrat in trecut.

Febra musculara se caracterizeaza prin senzatia de arsura in zona muschilor, atunci cand acestia se refac, insa aceasta poate fi diminuata daca tineti cont de anumite lucruri si daca sunteti bine informati. In urma unui efort fizic intens, se produc microleziuni ale fibrelor musculare, iar efectul poate sa apara si dupa 12-24 ore de cand ati exersat. Exista posibilitatea sa aveti dificultati in a va misca sau sa va simtiti muschii blocati.

Ce putem face in asemenea situatii?

Stretching – cand faceti exercitii, muschii se contracta si fibrele musculare se micsoreaza. Daca va intindeti dupa fiecare antrenament, o sa vedeti cum nu veti avea febra musculara si va veti imbunatati mobilitatea.

Hidratati-va! Expertii spun ca exista o legatura intre deshidratare si febra musculara. Cand muschii sunt fortati, elibereaza toxine care trebuie sa fie eliminate din corp. O cantitate suficienta de apa poate ajuta acest proces.

Folositi rola de spuma! Muschii suprasolicitati pot fi masati cu o rola de spuma dupa antrenament. Veti evita astfel durerile musculare neplacute. Incercati sa faceti acest exercitiu pentru fiecare grupa de muschi lucrata.

Masati-va! Daca stiti ca ati lucrat intens si intuiti ca veti avea febra musculara, puteti sa masati grupele de muschi lucrate atat imediat dupa antrenament, cat si la cateva ore dupa.

Mancati bine! Asigurati-va ca ii oferiti corpului suficienti carbohidrati, proteine si grasimi pentru a-si putea reveni dupa antrenament. Proteina este foarte importanta pentru ca muschii sa se recupereze, asa ca fiti siguri ca se gaseste in alimentele consumate.

Faceti o baie fierbinte. Apa fierbinte va spori circulatia sangelui in corp, ceea ce va va ajuta daca aveti febra musculara. Nu este indicat sa o faceti imediat dupa antrenament, pentru ca muschii se pot inflama in acest caz. Ideal este sa asteptati cel putin o ora inainte sa intrati in jacuzzi.

Consumati acizi grasi. Consumul alimentelor bogate in acizi grasi omega-3 va ajuta sa scapati de febra musculara. Recomandam somonul, nucile, avocado si carnea.

Faceti miscare! Atunci cand va doare tot corpul, e de inteles sa nu vreti sa va miscati. Dar chiar acesta este secretul pentru a va relaxa muschii si a scapa de durere!

Foto: Instagram – Bianca May Cheah