6 obiceiuri sanatoase pe care le adopta nutritionistii atunci cand vor sa slabeasca

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
29 ian. 2019

Slabitul nu are o legatura directa cu o dieta bazata pe carne sau pe legume, bogata in carbohidrati sau in grasimi. Poti sa slabesti in mai multe feluri.

Partea cu slabitul este mai usoara, partea cu mentinerea greutatii dupa ce ai slabit este cea mai grea.

Cei de la NBC News au identificat cu ajutorul unui nutritionist o serie de obiceiuri sanatoase care te vor ajuta sa slabesti si sa-ti mentii greutatea corporala, daca le vei respecta pe parcursul intregului an:

Renunta la idealuri

In loc sa-ti pierzi timpul tinand cu dintii de un regim alimentar pentru o greutate ideala, este mai bine sa acorzi importanta semnelor pe care ti le transmite organismul tau. Nivelul colesterolului, tensiunea arteriala, glicemia sunt doar cativa indicatori care iti transmit informatii despre sanatatea corpului tau. Este important si numarul afisat pe cadranul cantarului, dar nu-ti face un scop in sine de a ajunge cu orice pret la un anumit numar.

Aceasta metoda de slabit ii ingrijoreaza pe medici

Concentreaza-te pe calitate

Inlocuieste produsele alimentare rafinate, procesate cu alte alimente naturale, integrale. De fiecare data cand mananci, metabolismul se pune in miscare pe masura ce organismul incepe sa proceseze hrana. Studiile comparative au indicat faptul ca alimentele naturale sunt procesate cu pana la 50% mai greu decat cele procesate, ceea ce inseamna ca organismul va consuma de 2 ori mai multe calorii pentru a descompune hrana.

In felul acesta va fi mai usor sa slabesti si sa impiedici acele kilograme in plus sa mai revina. Un studiu desfasurat in 2018 pe mai mult de 600 de adulti a concluzionat ca, desi exista mai multe metode ca sa slabesti, cea mai eficienta este aceea de a alege alimente hranitoare din punct de vedere calitativ: fara zahar si cereale rafinate, mai multe legume si alimente integrale.

Slabesti dar pui imediat la loc? Iata cat timp trebuie sa tii dieta ca sa slabesti si sa te mentii

Consuma alimente cu un continut mare de fibre

Fibrele se gasesc in fasole, mazare, nuci, seminte, fructe, legume si cereale integrale si au un rol foarte important in alimentatie. Ele asigura o senzatie prelungita de satietate, sunt mai greu de digerat, ceea ce inseamna ca nu vor produce cresteri bruste ale nivelului de zahar din sange. Fibrele au un rol important pentru sanatatea sistemului digestiv, impiedicand proliferarea anumitor tipuri de bacterii care pot cauza inflamatii si cresterea in greutate.

Asigura-ti un nivel suficient de proteine

Proteinele te ajuta sa te simti satula si accelereaza metabolismul. Organismul arde mai multe calorii dupa ce ai consumat proteine, fata de grasimi sau carbohidrati. Proteinele joaca un rol important in refacerea musculaturii, mai ales dupa ce ai facut un antrenament de forta. Daca te-ai obinsuit sa consumi un covrig sau cereale dupa antrenament, musculatura corpului tau va avea de suferit, iar viteza metabolismului va scadea. Asa ca inlocuieste produsele de panificatie sau alte alimente bogate in carbohidrati cu o omleta sau un smoothie din iaurt grecesc si pudra proteica de calitate.

Somnul trebuie sa fie o prioritate

Este dovedit faptul ca dupa o noapte fara suficient somn cresc sansele sa consumi mancaruri mai putin sanatoase a doua zi. Somnul insuficient sporeste senzatia de foame si ne face sa fim mai putin active. Daca dormi mai putin de 7 ore pe noapte sau adormi cu greu si dormi cu intreruperi este bine sa iei masuri. Trebuie sa reduci cantitatea de cafea pe care o consumi dupa orele amiezii, sa nu consumi mai mult de o bautura alcoolica seara, pentru ca alcoolul influenteaza negativ calitatea somnului, si sa renunti sa mai folosesrti telefonul sau tableta cu cel putin o ora inainte de culcare.

12 pasi pentru a avea parte de un somn linistit

Cauta sprijinul prietenilor

Cu totii avem nevoie cateodata de ajutorul celor din jurul nostru, iar acest lucru este cu atat mai important pentru oamenii care incearca sa slabeasca. Atunci cand iesi in oras sa mananci, mergi impreuna cu prietenii care te sustin si care au obiceiuri culinare sanatoase, iar cu ceilalati prieteni poti sa mergi la film sau sa vizitati un muzeu. Prietenii care iti sustin cauza sunt aceia care te vor responsabiliza si acest lucru te va ajuta pe termen lung.

Foto: Shutterstock.com