3 reguli sanatoase dupa care sa te ghidezi cand mergi la cumparaturi

Ingrid David1
De Ingrid David
19 apr. 2019

Mersul la cumparaturi poate fi pentru unii o corvoada, iar pentru altii o adevarata placere. Problema cea mai mare este ca de multe ori ne trezim ca am pus in cos produse sau preparate nesanatoase sau de care nu aveam nevoie.

Probabil si tu ai devenit constienta de faptul ca irosim zilnic multa mancare, fie pentru ca am cumparat mai mult decat aveam nevoie, fie pentru ca am ales alimente care nu ne fac bine – pur si simplu din impuls. Ca sa nu experimentezi regretul de dupa, planifica-ti mai bine mersul la cumparaturi.

1. Planifica-ti mesele in avans

Daca esti o persoana spontana (sau, mai bine zis, neorganizata) relaxeaza-te. Nu ti se sugereaza sa iti schimbi in totalitate modul de viata. Si nici sa iti planifici fiecare mic dejun, pranz sau cina. Ai insa, grija. Ar fi indicat sa iti notezi ce ai vrea sa mananci, pe zile. Avand clar in cap meniul, vei sti exact ce trebuie sa cumperi si nu vei mai da banii pe alimente care nu iti sunt necesare. Mai mult, ai avantajul ca vei avea tot timpul pe masa produse proaspete, si nu unele care zac in frigider zile in sir.

Cum sa-ti prepari un mic dejun plin de antioxidanti – o combinatie inedita

Sau, daca faci cumparaturi saptamanale, cumpara doar produsele pe care le vei vrea pe masa. Totusi, ai grija sa cumperi atat produse usor perisabile pentru inceputul saptamanii, cat si unele mai rezistente, care sa se mentina proaspete pana spre weekend. Nu uita si ca multe legume congelate, cum ar fi mazarea, morcovii, porumbul, fasolea etc. sunt congelate aproape imediat dupa ce au fost culese, pastrand vitaminele intacte. Deci n-ar strica sa ai doua pungi in frigider pentru zilele cand nu stii ce sa mai gatesti.

De ce ar trebui sa mancam de 4 ori pe zi

2. Atentie la zonele magazinului

Multe dintre supermarketuri au, in general, un aspect… previzibil. Adica au cam aceeasi organizare. Practic, zonele sunt impartite in fructe si legume, delicatese, carne si alimente congelate. Iti recomand sa le inveti, pentru ca astfel vei putea sa ocolesti sectoarele cu alimente nesanatoase. Apoi, incarca-ti caruciorul cu cele cinci grupuri de alimente de care corpul tau are nevoie. Ma refer la legume, fructe, boabe (cerealele), carne slaba, peste, oua, nuci, seminte, leguminoase, fasole, lapte, iaurt, branza.

3. Fa cumparaturi doar cand esti satula

Este poate cel mai important sfat, chiar daca l-am lasat la final. Daca ti-e foame, esti mult mai tentata sa faci alegeri impulsive, pentru a umple stomacul rapid. Problema este, desigur, ca aceste alegeri alimentare sunt adesea nesanatoase. Te vei trezi punand in cosul de cumparaturi chipsuri, ciocolata, mezeluri sau alte tipuri de carne procesata. Nici nu ar fi de mirare de vreme ce poate abia cand ajungi la cumparaturi realizezi ca nu ai mancat nimic toata ziua. Nu uita insa ca o gustare nesanatoasa iti poate sabota toate incercarile tale de a trai mai sanatos – exercitiile facute cu spor dimineata, mesele sanatoase pe care ti le-ai planificat saptamanal, evitarea dulciurilor pe parcursul zilei … in doar 15 minute iti poti sabota toate eforturile.

Briose sanatoase cu banane si ciocolata

Daca totusi nu ai avut timp sa mananci nimic inainte de a merge la cumparaturi, fa-ti un obicei si, in loc sa-ti potolesti foamea cu un covrig, un pateu sau un sandvis nesanatos, ia mai bine o banana sau un mar. Dureaza si mai putin si e si mai sanatos. Plus ca vitaminele din fructe iti pot oferi energia de care ai nevoie (si nici nu risti sa te imbolnavesti sau sa te ingrasi).

Foto: Shutterstock.com