10 schimbari de alimentatie care te ajuta sa slabesti rapid

Ioana Marosan1
De Ioana Marosan
14 feb. 2019

Esti coplesita si derutata de toate informatiile pe care le primesti in legatura cu metodele pentru slabit? Nici nu-i de mirare, avand in vedere ca in fiecare zi apare o noua dieta-minune care ar putea fi solutia pentru dat jos grasimea incapatanata de pe abdomen. Dar daca ar exista modalitati mai prietenoase de a obtine corpul tonifiat la care visezi?

Cei de la PopSugar au adunat cele mai sfaturi pentru slabit de la expertii nutritionisti, iar noi ne-am gandit ca te-ar putea ajuta, indiferent daca esti la inceputul drumului catre silueta dorita sau incercarile precedente au esuat.

Gustarile dintre mese: te ajuta sa slabesti sau nu?

Ce sa nu lipseasca de la nicio masa

Atunci cand iti pregatesti masa trebuie sa ai atentia indreptata spre toti cei 3 macronutrienti (proteine, grasimi si carbohidrati) pentru a fi sigura ca organismul tau primeste zilnic o cantitate suficienta. Carbohidratii iti dau energie, proteinele contribuie la sanatatea si functionarea corecta a masei musculare si potolesc foamea, iar grasimile bune te fac sa te simti satula o perioada mai indelungata de timp. Ratia recomandata atunci cand vrei sa slabesti este 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi.

Mananca alimente care contin 1 ingredient

Hrana noastra trebuie sa contina majoritar ingrediente sanatoase, integrale. Nu consuma prea multi carbohidrati procesati, zahar si sare in exces sau alimente procesate care contin ingrediente artificiale. Leslie Langevin, expert in nutritie in cadrul Whole Health Nutrition recomanda cerealele integrale, cum este ovazul, fructele de padure, legumele si plantele cu verzi, grasimile bune, cum sunt cele provenite din avocado, nuci si seminte si proteinele provenite din fasole si oua.

7 obiceiuri de zi cu zi despre care nu stiai ca te ajuta sa slabesti

Nu uita sa te rasfeti

Autumn Calabrese este antrenoare de fitness si creatoarea programelor “21 Day Fix” si “80 Day Obsession”. Ea sustine ca “trebuie sa-ti formezi obiceiul de a manca sanatos. Asta nu inseamna ca trebuie sa fii perfecta tot timpul. Regula pe care trebuie sa o urmezi este 9/10. Asta inseamna ca, daca vrei sa slabesti, trebuie sa mananci mancare sanatoasa in portii adecvate in 90% din timp. In restul timpului iti poti permite sa mananci ceea ce poftesti, poate chiar un desert”.

Nu urma diete!

De obicei, dietele presupun o restrictionare drastica a aportului caloric, ceea ce adesea inseamna sa elimini anumite alimente. Evitand zaharul, alcoolul sau carbohidratii poti ajunge sa consumi mai multe calorii decat ai consuma in mod obisnuit. Dietele nu functioneaza, iar studiile au demonstrat ca 95% dintre cei care slabesc pe baza unei diete se ingrasa la loc in urmatorii 5 ani. Si asta pentru ca dietele drastice nu pot fi urmate pe termen lung. Trebuie sa gasesti un regim alimentar care sa-ti placa si pe care sa-l poti urma timp indelungat, asa cum este dieta mediteraneana sau o dieta bazata pe legume si fructe.

Motivul surprinzator pentru care nu slabesti chiar daca esti la dieta

Legumele sunt cheia

Ilana Muhlstein este experta in nutritie si unul dintre cei 2 fondatori ai programului 2B Mindset. In opinia sa, legumele sunt cele mai bune alimente pe care le poti consuma. “Asigura o senzatie de satietate indelungata si au un continut scazut de calorii, ceea ce inseamna ca poti sa le consumi in cantitati mari.”

Consuma carbohidrati bogati in fibre pentru a arde grasimea de pe abdomen: ovazul, orzul, lintea, fasolea, conopida, merele si citricele au un continut bogat de fibre solubile care contribuie la accelerarea procesului de ardere a grasimilor.

Tine posturi intermintente

Postul intermitent presupune o perioada de timp in care sa mananci si o perioada de timp in care sa nu mananci deloc. Cea mai folosita metoda este cea care se numeste 16:8, adica nu mananci 16 ore si mananci 8 ore (de exemplu de la 10:00 la 18:00). Daca ti se pare prea greu, poti sa incerci metoda 12:12, adica poti sa mananci de la 08:00 la 20:00.

Abdomenele se fac in bucatarie

Cei mai multi oameni cred ca pentru a slabi trebuie sa faca mai mult sport. Bob Harper, antrenor personal de fitness, spune ca oameni cred ca este suficient sa mearga la sala pentru a avea corpul pe care si-l doresc dar “trebuie sa fie atenti la ceea ce mananca in fiecare zi si la fiecare masa. Vei avea corpul pe care ti-l doresti in functie de cum te antrenezi in bucatarie. Deci, daca iti doresti sa slabesti, concentreaza-te mai mult pe ceea ce mananci si mai putin pe sport”.

Concentreaza-te pe aceste tipuri de exercitii

Sportul te poate ajuta sa slabesti mai repede si te face mai puternica si mai increzatoare. Multi oameni prefera sa alerge cate 30 de minute. Desi vei arde calorii, totusi nu este cel mai eficient antrenament pentru slabit. Instructorul de fitness John Kersbergen sustine ca “exercitiile HIIT (high-intensity interval training) sunt cele mai eficiente pentru slabit si pentru fortifierea anumitor parti ale corpului, in zile diferite ale saptamanii.

Consuma apa din belsug

Apa este foarte importanta pentru hidratarea organismului si iti asigura energia de care ai nevoie de-a lungul zilei. Daca apa plata ti se pare plictisitoare, poti adauga in ea felii de lamaie sau grapefruit, important este sa consumi cel putin 2 litri de apa in fiecare zi.

Dormi suficient si relaxeaza-te

Dr. Sriram Machineni este directoarea Medical Weight Clinic din cadrul University of North Carolina si profesor asistent la UNC School of Medicine. In opinia ei, “Privarea organismului de somn contribuie la cresterea nivelului de stress, ambele contribuind la cresterea in greutate.” Daca nu ai dormit bine, exista sanse mari ca organismul tau sa-ti ceara zahar pentru a regla nivelul de energie. Pe de alta parte, daca dormim bine (intre 7 si 9 ore pe noapte) ne vom simti mai pline de energie si mai concentrate asupra strategiilor pentru slabit.

Foto: Instagram/Victoria’s Secret