Slabeste cu dieta scandinava, recomandata de Suzy Wengel

Monica Radulescu1
De Monica Radulescu
12 oct. 2018

Dieta scandinava creata de dieteticianul Suzy Wengel pare sa fie unul dintre cele mai usoare regimuri de slabit din lume.

Asta pentru ca nu trebuie sa numeri caloriile, pentru ca dieta se bazeaza pe un principiu mult mai simplu: masurarea portiei alimentare. Nu te gandi ca trebuie sa cantaresti absolut tot ce mananci. Ai la indemana o unitate de masura foarte practica: palma. Ce poate fi mai simplu?

Cum urmezi dieta scandinava

Potrivit regimului create de Suzy Wengel, fiecare masa trebuie sa aiba patru maini de mancare, impartite astfel:

  • o mana de proteine: somon, oua, branza de vaci, vita, pui sau curcan, sardine;
  • alta de carbohidrati: cartofi, orez, paste, paine – ideal din faina integrala;
  • doua de legume;
  • trei linguri de grasimi sanatoase: ulei de masline.

Daca observi ca slabesti, inseamna ca esti pe drumul cel bun. In schimb, daca cresti in greutate, va trebui sa mai reduci din portiile de mancare. In plus, trebuie sa gasesti echilibrul intre cele trei mese si sa ajustezi caloriile in alta parte daca vei „pacatui” cu un pahar de vin ori cu o masa mai bogata la un restaurant. In plus, daca nu te poti abtine de la a manca dulciuri, e bine sa stii cum le „cantaresti”. Alege ciocolata cu un continut cat mai mare de cacao si masoara cu degetul aratator, care iti va indica exact cantitatea de care ai nevoie. Atentie: asta nu inseamna ca poti manca zilnic ceva dulce.

Astfel, nu mai ai nevoie sa numeri caloriile. Cu acest stil alimentar, Suzy sustine ca a pierdut in zece luni aproximativ 40 de kilograme. Nu uita ca nu doar alimentatia este importanta. Dieteticianul recomanda cel putin 30 de minute de miscare in fiecare zi. De asemenea, dieta trebuie privita ca pe un stil de viata sanatos, pe care este bine sa il respecti pe termen lung daca vrei sa mentii rezultatele.

Foto: Shutterstock.com