Top 5 cele mai grele faze ale unei diete si cum sa rezisti cu brio

Avatar1
De Irina Constantin
3 iun. 2019

Ai inceput o noua dieta si totul merge perfect. Mancarea este pe gustul tau, ai inceput sa faci si sport, iar starea ta de spirit e din ce in ce mai buna. Fii pe faza, caci urmeaza primul test!

Pe parcursul oricarui regim apar tentatii si momente dificile. Important este cum treci peste ele si ce te motiveaza sa continui. Trebuie sa inveti cum sa rezisti la dieta pastrand, in acelasi timp, un mindset pozitiv.

Cea mai sanatoasa dieta pe care sa o adopti in 2019. Ce spun studiile

Vezi mai jos care sunt cele mai grele momente ale unei diete si cum le poti depasi cu usurinta!
1. Esti la dieta de cateva saptamani, dar nu vezi niciun rezultat.

Ai integrat noul meniu in viata ta si chiar a inceput sa iti placa. Orele de antrenament nu ti se mai par atat de grele, iar totul pare sa se indrepte intr-o directie buna.

Cu toate acestea, cantarul este de neclintit. Cum sa rezisti la dieta cand nu vezi niciun rezultat? Raspunsul este simplu: cu rabdare si intelegere fata de propriul corp.

Motivul surprinzator pentru care nu slabesti chiar daca esti la dieta

Organismul uman este extrem de inteligent si nu trebuie sa te indoiesti de asta. Lasa-ti trupul sa asimileze noul stil de viata, relaxeaza-te si nu te mai cantari in fiecare zi. Este un obicei nociv, care iti poate reduce motivatia.

Urca-te pe cantar doar o data pe saptamana si nu te baza doar pe numarul de kilograme. Simplul fapt ca pantalonii iti sunt putin mai largi indica faptul ca dieta incepe sa dea rezultate.

2. Ai pofta de alimente interzise din ce in ce mai des, iar dieta devine prea greu de urmat.

Cand mananci o viata intreaga anumite feluri de mancare, este greu sa renunti la ele dintr-odata. De aceea, nu trebuie sa ii pretinzi corpului acest lucru. Rezultatele vor fi frustrare, irascibilitate si dezamagire.

Asadar, daca te intrebi cum sa rezisti la dieta fara pic de ciocolata, nu este nimic in neregula cu tine. Chiar daca urmezi un anumit regim alimentar, nu este indicat sa renunti complet la preparatele tale favorite.

In schimb, poti incerca sa le integrezi in dieta, sub o forma mai sanatoasa. De exemplu, iti poti potoli pofta de dulciuri cu un patratel de ciocolata neagra sau un mic dejun savuros, format din iaurt cu granola si putina miere.

3. Simti ca nimeni nu te sustine, iar cei din jur par sa nu fie deloc empatici.

Dieta merge perfect, pana cand te asezi la masa alaturi de cei dragi. Ei incep sa manance burgeri si cartofi prajiti, iar tu esti expusa la absolut toate tentatiile pe care incerci sa le eviti.

Aceste contexte sociale pot deveni frustrante, iar in mintea ta se poate contura ideea ca prietenii nu au empatie fata de eforturile tale. Cu toate acestea, este important sa intelegi ca dieta este propria ta calatorie, iar ceilalti te pot incuraja chiar daca mananca diferit.

Dieta ideala exista! Iata cum arata planul alimentar!

In cazul in care nu te simti sustinuta, poti incerca sa te alaturi unor grupuri de suport, ce te vor invata cum sa rezisti la dieta. De asemenea, cand mergi la sala, participa la clasele de fitness de grup. Acolo te vei simti pe aceeasi lungime de unda cu ceilalti si te vei incarca din plin cu motivatie si incredere.

4. Prietenele tale au rezultate mai rapide si simti ca stagnezi.

Daca tii dieta alaturi de alte persoane, vei fi tentata sa te compari, in permanenta, cu ele. In momentul in care prietena ta a slabit deja 10 kilograme, iar tu ai ramas blocata la 5-6 kg, apare frustrarea. Te vei gandi ca efortul nu merita sau ca dieta nu functioneaza pentru tine.

Ei, bine, in acest caz trebuie sa faci un pas in spate si sa privesti lucrurile obiectiv. Fiecare organism este unic si raspunde diferit la stimulii externi.

Viteza cu care slabesti depinde de mai multi factori: greutatea initiala, cantitatea de grasime raportata la greutatea totala, genetica, varsta si metabolism.

Asadar, nu mai face comparatii cu alte persoane. In schimb, compara-te pe tine de la inceputul dietei cu tine din prezent si apreciaza progresul, oricat de mic ar fi!

5. Pregatirea mancarii si planificarea pentru dieta te epuizeaza.

Te trezesti devreme, iti pregatesti hainele pentru sala si pleci la birou. Mergi la antrenament, apoi la cumparaturi. Cand ajungi acasa, te apuci sa gatesti si sa iti pregatesti mancarea pentru zilele urmatoare. Cum sa rezisti la dieta cand trebuie sa faci atat de multe lucruri?

O dieta este destul de solicitanta din punct de vedere psihic, dar si fizic. De aceea, o organizare eficienta te poate ajuta sa treci peste momentele grele.

Alege o zi din saptamana in care sa te ocupi de cumparaturi si o alta in care sa gatesti pentru urmatoarele zile. Noteaza-ti planul in calendar sau agenda. Astfel, vei simti ca planificarea este mai usoara si vei sti intotdeauna ce ai de facut.

Foto: Instagram/Josie Sanders