3 semne care iti arata imediat ca ai un loc de munca toxic

1
De Cristiana Astefanoaiei
11 mart. 2024

Toxicitatea la locul de munca este ca un virus contagios, care ii poate afecta pe toti cei din jur. Din pacate, este usor o treci cu vederea si sa acumulezi in timp frustrari si furie sau chiar depresie.

Un loc de munca toxic poate sa aiba mai multe caracteristici si este cauzat atat de atmosfera generala, cat si de atitudinea anumitor persoane care lucreaza impreuna cu tine.

Cultura organizationala defectuoasa si lipsa oportunitatilor de dezvoltare

Lipsa unei comunicari deschise si transparente intre angajati si conducere sau promovarea favoritismului pot fi factori de stres. Se poate simti o lipsa de sprijin si colaborare intre colegi, iar competitia acerba poate submina moralul si performanta.

Adesea, cand organigrama nu este adecvata locului de munca, lipsesc sansele de avansare si promovare. Daca simti ca nu ai perspectiva sau oportunitati de dezvoltare pe plan profesional, e posibil ca jobul tau sa devina toxic.

Solutia? Incearca sa identifici resurse externe, cum ar fi cursurile de formare care iti pot sprijini progresul profesional. De asemenea, ia in considerare posibilitatea de a discuta cu conducerea despre obiectivele tale de cariera. Daca nu iti comunici nevoile, s-ar putea sa acumulezi frustrari si suferinta.

Colegi de munca narcisisti, negativisti sau barfitori

Stii cum se spune, omul sfinteste locul. S-ar putea sa iti placa ceea ce faci atat de mult, incat sa nu observi ca exista persoane in jurul tau care te seaca de energie.

Sunt acaparatori de lumina reflectoarelor, dorind in mod constant sa para importanti, cu un sentiment de sine umflat si exagerat. Au tendinta de a-i pune pe ceilalti la pamant. Le place sa se faca pe ei insisi cat mai puternici si influenti posibil. Manifesta un comportament egocentric si nu tin cont de interesele celorlalti.

Cum poti sa ii combati? In privinta oamenilor barfitori sau cu un discurs negativ, e recomandat sa ii eviti pe cat posibil. Petrece pauzele cu acei colegi care te binedispun. Astfel vei evita o bucla infinita de barfe si plangeri care te vor obosi. In ceea ce priveste gestionarea narcisistilor, nu-i provoca si nu le da apa la moara sub nicio forma. Daca simt ca atitudinea lor te afecteaza, vor continua cu aceasta, provocandu-ti si mai multa nemultumire. Daca simti ca atacurile lor te afecteaza in mod direct, discuta cu un superior. Este de datoria fiecarui lider sa asigure siguranta emotionala si fizica a angajatilor sai.

Cum depistezi un narcisist, pana nu e prea tarziu. Semnele care il dau intotdeauna de gol

Stresul excesiv si epuizarea constanta

Acest lucru poate fi rezultatul unui volum excesiv de munca, a unor termene limita stranse, a unei presiuni constante din partea conducerii sau a unui mediu de lucru plin de conflict si tensiune. Stresul cronic poate avea consecinte grave asupra sanatatii tale mentale si fizice, conducand la burnout.

9 semne infricosatoare ca suferi de burnout, explicate de un specialist

Cum sa faci fata? Este crucial sa iti prioritizezi sanatatea si bunastarea. Gaseste modalitati sa gestionezi stresul, cum ar fi practicarea exercitiilor de respiratie sau meditatia, si asigura-te ca iti faci timp pentru activitati recreative si de relaxare in afara orelor de munca. Daca simti ca te apropii de un burnout, apeleaza la ajutor specializat, precum un terapeut.

Foto: freepik.com