Tehnici de meditatie, de ajutor cand ai nevoie de liniste

Tehnici de meditatie, de ajutor in momente de stres maxim
Cristina Tudor1
De Cristina Tudor
23 mai 2018

Intr-o lume pe repede-inainte, chiar si ideea de a medita te poate stresa.

Daca esti in acest stadiu al existentei, te sfatuiesc sa inveti aceste tehnici de meditatie si sa incerci sa le aplici cat mai curand. Corpul si mintea iti vor multumi!

Urmatoarele tehnici de meditatie, descrise de Danny Penman, autorul volumului “The Art of Breathing: The Secret to Living Mindfully”, pe mindbodygreen.com, te vor ajuta sa te conectezi la propria persoana. Scopul meditatiei este sa te faca sa scapi de frustrari, de constrangeri, de jena si de temeri, recunoscand si gasind solutii pentru aceste probleme. In locul lor, aceasta activitate practicata de sute de ani stimuleaza creativitatea, viziunea clara asupra lucrurilor si pozitionarea Eu-lui in Univers.

Fii atenta la sunetele din jurul tau!

Aseaza-te. Inchide ochii si concentreaza-te la tot ce este in jurul tau. Constentizeaza sunetele care se aud in preajma ta si in interiorul tau. Mentine-ti atentia la ele timp de cateva momente. Nu le evita, asculta-le si apoi lasa-le sa se piarda in multime.

Scaneaza-ti mental corpul

Personifica-ti corpul si imagineaza-ti cum se simte fiecare organ in parte si fiecare zona a corpului tau. Incepe cu picioarele. Concentreaza-te, pe rand, asupra gleznelor, calcaielor, degetelor, gambelor, genunchilor si asa mai departe. Nu te grabi, petrece timp gandindu-te la fiecare zona a trupului tau. Respect-o!

Urmareste ritmul respiratiei

Fii atenta la modul cum respiri, cum expiri aer si cum il inspiri. Nu incerca sa schimbi nimic, poarta-te cat mai natural si urmeaza ritmul respiratiei.

Nu bloca intrarea gandurilor in minte – constientizeaza-le si elibereaza-te de ele

Cand realizezi ca mintea iti este invadata de ganduri, nu incerca sa le blochezi, lasa-le sa se desfasoare! Nu conteaza daca gandurile iau forma unor cuvinte sau a unor poze, pur si simplu acorda-le atentie pret de cateva momente si apoi revin-o la respiratie.

Lasa-ti mintea libera

Nu forta gandurile sa vina in mintea ta. Nu te concentra aprig la ceva anume. Asteapta calm ca acestea sa prinda contur in mintea ta. Lasa-ti mintea libera, nu o constrange sa se gandeasca la ceea ce iti doresti intr-un anumit moment. Incearca sa constientizezi gandurile care apar la voia intamplarii, invata sa intelegi de ce apar, cat dureaza si apoi elibereaza-te de ele. Fii curioasa la gandurile care urmeaza sa se desfasoare!

Tehnici de meditatie – Observa evolutia gandurilor

Este foarte important sa observi cum incep gandurile sa-si piarda din intensitate si importanta atunci cand nu reactionezi potrivit. Cand nu le tratezi cu maxima importanta, nu le judeci, nu le critici, acestea incep sa isi piarda din valoare si sa dispara cu totul. Practic, iti ies din minte, din memorie.

Muta-ti atentia de la respiratie la ganduri si invers

Dupa un timp, vei realiza ca mintea iti este din nou cucerita de tot felul de idei. Cand se intampla acest lucru, incearca sa iti muti atentia de la ganduri la modul cum respiri. Inspira aer in piept, expira-l de cateva ori si apoi lasa-te dusa de valul gandurilor. Repeta acest exercitiu chiar si zece minute. Important este sa faci asta cat mai natural cu putinta.

Practicate zilnic, zece sau douazeci de minute, aceste tehnici de meditatie iti vor schimba modul de a gandi, de a actiona, de a privi lucrurile. Si toate acestea in favoarea ta.

Foto: Alexandru Rosieanu