5 activitati de facut acasa in aceasta perioada: Mentine-ti corpul si mintea sanatoase!

Avatar1
De Irina Constantin
21 mart. 2020

Chiar daca stai mai mult acasa in perioada aceasta, inca te poti bucura de ceea ce iti place si poti profita de situatie pentru a face acele lucruri pentru care nu aveai timp niciodata.

Sau poate, cine stie, chiar iti vei descoperi pasiuni noi. Desi nu pare la prima vedere, exista o multime de activitati de facut acasa. Ele nu numai ca te ajuta sa iti mentii sanatatea mentala si sa nu te lasi prada anxietatii, dar iti ofera si satisfactii fizice.

Nou pe Netflix in primavara anului 2020: 4 sezoane noi din serialele tale preferate

De exemplu, o ora de sport in sufragerie te poate ajuta sa arzi minimum 300 de calorii, iar o sesiune de gatit iti poate asigura mancarea pentru doua sau trei zile. Astfel, priveste perioada de autoizolare dintr-o perspectiva noua si incearca sa profiti la maximum de timpul pe care il ai la dispozitie.

Iata 5 activitati de facut in casa pe timp de autoizolare!

1. Sport

Statul in casa vine la pachet cu sedentarismul, daca nu ai grija sa iti mentii corpul energic si antrenat. Daca nu vei continua sa te misti zilnic sau macar de cateva ori pe saptamana, exista posibilitatea de a experimenta dureri de spate, mai ales in zona lombara sau cervicala. Daca lucrezi remote si stai la birou mai multe ore pe zi, disconfortul va fi cu atat mai mare.

De aceea, ar fi minunat sa faci cateva exercitii fizice in pauzele de munca sau in weekend. Deschide larg ferestrele, imbraca-te in echipamentul preferat si apuca-te de treaba! Nu trebuie sa ai neaparat accesorii fitness, caci poti lucra eficient doar cu greutatea corpului. Te vei convinge dupa o serie de flotari, fandari si genuflexiuni.

2. Gatit

Stii toate acele retete delicioase pe care le-ai salvat pe Instagram sau Pinterest, dar nu ai avut niciodata timp sau chef sa le incerci? Ei, bine, poate ca a venit momentul sa iti exersezi skill-urile de chef.

Mancarea preparata in casa este o necesitate, dar si o buna oportunitate de a te relaxa si de a-ti pune creativitatea la treaba. Asa ca nu mai astepta si apuca-te de acea tortilla la care visezi de cateva saptamani sau apuca-te de cea mai complexa reteta de macarons. Te vei distra pe cinste, iar rezultatul va fi unul mai mult decat satisfacator!

3. Yoga

O jumatate de ora de yoga cu geamurile larg deschise poate face minuni pentru corpul tau si pentru starea ta de spirit. Fie ca nu ai mai incercat niciodata sau practicai la studio de cateva ori pe saptamana, yoga este o metoda excelenta de a te binedispune in aceasta perioada plina de stres si incertitudine.

4 rutine relaxante de yoga pe care le poti face acasa, urmarind clipuri pe YouTube

4. Vizite la muzee online

Daca erai obisnuita sa calatoresti des, probabil ca situatia actuala nu iti surade. In loc sa suferi pe acest subiect si sa iti alimentezi frica, gaseste solutii practice.

In prezent, exista zeci de muzee pe care le poti vizita virtual. Sigur, experienta nu este identica, insa este o modalitate interesanta pe care merita sa o incerci macar o data. Poti vizita Vaticanul, Luvrul, Muzeul Prado din Madrid sau Muzeul Pergamon din Berlin.

5. Citit

Stim ca ai o lista imensa cu volume pe care vrei sa le citesti. Mai stim si ca ai inceput vreo trei carti, care te asteapta pe noptiera sau pe raftul bibiliotecii.

6 carti captivante care apar subtil in serialul YOU: Trebuie neaparat sa le citesti!

Foto: Getty Images.