Anna Wintour despre „blasfemia“ copertei Vogue cu Kim Kardashian si Kanye West: „Vine momentul cand trebuie sa incalci regulile“

Maria Constantin1
De Maria Constantin
9 sept. 2019

Legendarul redactor-sef al revistei Vogue si-a aparat decizia controversata de a publica o imagine cu Kim Kardashian si Kanye West pe coperta, la cinci ani distanta de episodul care i-a socat pe multi cititori.

Cand proaspat casatoritii Kim Kardashian si Kanye West au aparut pe coperta Vogue, in aprilie 2014, parca a venit sfarsitul lumii. Considerata un „bastion” al stilului, celebra publicatie a devenit un alt trofeu din palmaresul omniprezentei starlete.

Vogue parea candva un vis de neatins pentru Kim si era de neconceput ca ea sa patrunda vreodata in „altarul” celei supranumite „Marea preoteasa a modei”.

Si totusi, oricat de strigatoare la cer a fost decizia sa, Anna Wintour a primit-o cu bratele deschide pe Kim Kardashian – a mai cazut un mit. Si atunci n-a fost prima si ultima oara: in mai anul acesta, Kim a tronat din nou pe coperta Vogue.

Nici acum, dupa cinci ani, manevra cu Kim n-a fost pe deplin accceptata si Wintour tot incearca sa se faca inteleasa. Ea a lansat o serie de inregistrari video educationale pentru platforma online MasterClass, in care explica modul in care viziunea se imbina cu deciziile editoriale. Iar la acest capitol, cel mai bun exemplu pe care l-a gasit a fost cea mai neasteptata coperta din istoria revistei Vogue.

„E foarte important ca oamenii sa vorbeasca despre noi”

„Intotdeauna vine un moment cand stii ca trebuie sa incalci regulile”, si-a explicat ea decizia. „Coperta aceasta a fost foarte controversata. Dar Kim si Kanye erau peste tot atunci, iar pentru Vogue sa nu recunoasca asta ar fi fost o mare greseala”, a mai spus Wintour.

Redactorul-sef in varsta de 69 de ani nu si-a schimbat pozitia. Intr-una dintre rarele declaratii despre coperta, Anna a spus in 2014 pentru Fashionista ca Vogue trebuie sa redea tendintele: „Cred ca rolul Vogue e sa reflecte ceea ce se intampla in cultura. Prima vedeta pe care am pus-o pe coperta a fost Madonna si asta a fost considerat ceva controversat. Acum ea face parte din baza.”

„Cred ca daca am ramane inradacinati doar in bun gust si am pune numai oameni de bun gust pe coperta, ar fi o revista mai plictisitoare! Nimeni n-ar mai vorbi despre noi. E foarte important ca oamenii sa vorbeasca despre noi”, a adaugat ea.

Lectii de moda cu 15 dolari pe luna

Anna, care este si directorul artistic si editor global de continut al companiei media Condé Nast, care include publicatiile Vanity Fair, Vogue, The New Yorker, Wired si Architectural Digest, a condus Vogue din 1988. Iar acum da lectii despre succesul in moda. Si nici nu cere mult: doar 15 dolari pe luna.

Una dintre cele mai importante figuri din industria modei, cunoscuta pentru ochelarii ei de soare negri, Wintour explica in clipul de promovare al cursurilor online: „Stiu multa lume care este curioasa sa afle cine sunt si cum muncesc. Sunt intrebata de multe ori de studenti, de designeri si de oamenii pe care ii intalnesc cum era la inceputul carierei mele, fiindca e mai usor sa devii celebru azi.

Nu a fost mereu asa usor sa ai succes. Asa ca sfatul meu este sa lucrezi cu un mentor, munciti cu cineva pe care il admirati si dati-va timp ca sa faceti ceea ce trebuie. Nu va grabiti.”

„Asta e o clasa pentru cei care vor sa inteleaga stilul meu si sa invete din experienta care m-a ajutat sa devin un lider efectiv. Aveti nevoie de cineva care sa va impinga, nu care sa va traga inapoi”, a mai spus Anna in materialul promotional.

Cum arata o zi din viata Annei Wintour, „Doamna de Fier” a modei

Cursurile MasterClass includ 12 lectii, printre care „Trucurile de management ale Annei”, „Cum sa-ti gasesti vocea si sa reusesti”, „Sa conduci cu o viziune” si „Ce-ti trebuie ca sa reusesti”. Pretul este de 90 de dolari per sesiune sau 15 dolari pe luna daca utilizatorii au abonament pe un an pe platforma MasterClass.

Lectiile ofera si o brosura ce poate fi descarcata si care prezinta cateva scene de culise de la gala Costume Institute Met, pe care Anna Wintour o organizeaza anual in prima zi de luni din mai.

„Fiti cine sunteti fara sa va cereti scuze”

Unele dintre imaginile video surprind si ceea ce se intampla cand mintile creative de la Vogue se intalnesc ca sa discute urmatorul numar al revistei si noile concepte. „Cea mai importanta sedinta pe care o avem este cea in care ne intoarcem toti de la show-urile de moda. Mi-ar placea sa veniti la una dintre aceste intalniri”, a marturisit Anna.

„Conduceti, nu urmati. Asta este o lectie foarte importanta pe care s-o aveti mereu in minte”, a subliniat redactorul-sef Vogue. „Sunteti condusi de inima voastra, de talent si de instinct. Si daca incepeti sa va intrebati si sa priviti la ce fac altii in dreapta si-n stanga voastra, o sa va pierdeti claritatea gandurilor. Ascultati informatiile; la sfarsit trebuie sa aratati cine sunteti. Stapaniti-va deciziile si fiti cine sunteti fara sa va cereti scuze”, ii sfatuieste Wintour pe cursanti.

Ce adora si ce detesta Anna Wintour in materie de moda

Anna a vorbit saptamana trecuta despre cursurile MasterClass in emisiunea „Good Morning America”, explicand ce va urmari la editia din acest an a Saptamanii Modei de la New York: „Ma uit dupa idei. Ma uit dupa un model nou. Ma uit dupa un designer tanar pe care poate ca nu l-am observat inainte.

Sunt interesata de tinerii designeri care pot sa vorbeasca despre pozitivitate, incluziune si diversitate – si uneori tot ce cauti este ceva care sa te faca sa zambesti.”

„Nu stiam nimic”

Tot ce stie Anna acum se datoreaza in mare parte anilor de inceput. A debutat in 1970 la Harper’s Bazaar UK, iar evolutia sa profesionala ii inspira pe multi. Dar recunoaste razand ca n-a fost mereu usor:

„Sincer, m-am aruncat din nestiinta in cariera mea. Nu stiam nimic. Eram market editor. Scriam sloganuri. Am fost designer. Mergeam la sedinte foto. Am facut coafuri. Am facut machiaj.”

„Am cautat sa fiu creativa cu un buget foarte strict, fiindca n-aveam bani. Am fost trimisa in Maroc cu cinci lire in buzunar si mi s-a zis sa gasesc pe cineva care sa ne dea mai mult. Adica era foarte diferit!”, a adaugat ea.

Anna a adaugat ca decizia de a urma o cariera editoriala era inevitabila, gratie influentei tatalui ei, Charles Wintour, care a fost editorul publicatiei London Standard intre 1959 si 1976. Se spune ca el o consulta ca sa afle cum sa faca ziarul mai interesant pentru cititorii tineri.

„Am crescut cu scriitori si editori; vacantele erau intrerupte fiindca trebuia sa ne intoarcem la Londra pentru un breaking news. Nu mi-am pus vreodata problema ca o sa-mi doresc sa explorez industria asta”, a marturisit Wintour.

Foto: Getty Images.