4 diete super populare ce nu sunt atat de sanatoase precum ai crede

diete super populare
Maria Dima1
De Maria Dima
6 mart. 2019

In fiecare zi apare o noua dieta trendy care promite sa dea peste cap tot ce stiai pana in prezent si, daca o urmezi cu sfintenie, toti zeii nutritiei o sa-ti ofere viata fara de moarte si rezultate fara infometare.

Cu toate acestea, informatiile pe care le primim de regula despre noul regim nu sunt de multe ori confirmate de cercetari stiintifice si e greu sa stim ce functioneaza cu adevarat. Daca vrei cu tot dinadinsul sa afli care e basm nutritional sau realitate, descopera mai jos o lista a celor mai cunoscute trenduri din ultimul timp, despre care toata lumea vorbeste, insa ale caror detalii mai putin mediatizate fac diferenta.

Dieta KETO

Mananci si slabesti – asta e promisiunea care te convinge din prima la acest regim. Pe scurt ai voie un aport mare de grasimi, mediu de proteine si foarte scazut de carbohidrati. Principiul de baza al dietei este inducerea unei stari de cetoza fiziologica, similara cu cea din timpul pauzelor alimentare prelungite, in care corpul arde in mod accelerat din grasimi.

Keto aduce un plus de claritate in gandire, beneficii anti-imbatranire si anti-inflamatoare, ajutor la problemele cardiace. Chiar si asa, dieta este, fara doar si poate, un triumf al vointei si al planului bine facut. Trebuie sa inveti sa gatesti si sa citesti pe indelete etichetele alimentelor.

Dezavantaje: energia la pamant. Pe masura ce organismul se adapteaza la schimbarile produse de sursele din care isi ia energia, se va acomoda mai greu cu acestea si automat se ajunge la o stare de oboseala accentuata. O alta sursa de oboseala este data si de restrangerea numarului de carbohidrati la doar 30-40 gr pe zi, asa ca asigura-te ca iti iei necesarul caloric din alte surse.

Pe termen lung, limitarea fibrelor si a nutrientilor care rezulta din respectarea cu sfintenie a principiilor keto iti poate afecta starea de sanatate asa ca cel mai bine ar fi sa consulti un medic specialist.

Motivele pentru care otetul de mere trebuie sa faca parte din dieta ta daca vrei sa slabesti

Dieta Carb Cycle

Dupa cum ii spune numele, ciclizarea de carbohidrati este o metoda ingenioasa in stil de zig-zag, care alterneaza zilele cu aport scazut de carbohidrati cu cele in care iti faci toate poftele, cu aport ridicat.

Dieta accelereaza scaderea in greutate, imbunatateste perfomantele sportive si rezulta intr-o masa mai mare de calorii arse in general. Pe scurt, tot trebuie sa stii ce si cum mananci ca sa functioneze si sa nu sari peste zilele de sport!

Dezavantaje: tentatia majora a zilelor in care ai liber la mai mult. Majoritatea oamenilor au tendinta de a exagera in zilele cu extra carbohidrati si nu completeaza schema alimentara cu fibre destule. Din punctul asta de vedere, o dieta echilibrata, cu grasimi sanatoase, fibre si proteine e mult mai usor de sustinut pe o perioada mai lunga.

Postul intermitent

Strategia asta alterneaza perioade ale zilei in care poti manca cu cele in care te abtii eroic de la orice poftesti. Din cele 24 de ore pe zi, cele mai comune durate de post negru dureaza 14-16 ore si s-a demostrat ca, in felul acesta, insulina chiar poate fi tinuta sub control.

Beneficiile postului includ prevenirea bolilor si sanatatea generala a metabolismului, topirea kilogramelor in plus si, totodata, promisiunea unei maririi a sperantei de viata.

Dezavantaje: stilul de viata. Trebuie sa stii daca aceasta metoda se potriveste ritmului tau zilnic si daca poti sa te limitezi la a consuma alimente numai intr-un interval de ore pe zi, fara ca atunci sa exagerezi.

Pentru cei mai multi dintre noi, postul intermitent nu e solutie pe termen lung, mai ales avand in vedere ca in orele de masa permise, “uitam” sa includem fructe, fibre si grasimi sanatoase. Suntem setati pe ideea de a “face provizii” pentru perioada urmatoare si astfel, incercam sa furam la rezultate.

Postul intermitend – Dieta care te ajuta sa slabesti rapid si sa traiesti mai mult

Dieta vegana

Un regim de viata strict vegetarian aduce multe avantaje indelung laudate de adeptii sai: scaderea in greutate, eliminarea acizilor grasi saturati, reducerea colesterolului si, fara indoiala, un mai mare aport de vitamine, minerale si antioxidanti.

Evident, exista riscul asumat ca balanta sa fie mai mica in cazul proteinelor, calciului, fierului, vitaminei B-12 si Omega 3 de vreme ce toate vin natural din produse animale.

Dezavantaje: efectul pe termen lung. In timp, toate aceste minusuri de mai sus pot afecta serios densitatea oaselor, masa musculara si nivelul de energie. Daca te-ai hotarat sa incepi un astfel de stil de viata, recomandarea este sa o iei treptat si sa apelezi la un nutritionist.

Cel mai bine e sa suplinesti si sa previi lipsa de vitamine printr-un supliment care sa-ti asigure doza necesara de minerale, ca sa te poti bucura cu adevarat de beneficiile aduse de lumea plantelor.

Dieta antiinflamatorie care te ajuta sa traiesti mai mult

Foto: Instagram – THALITA FERRAZ