4 moduri in care sa-ti detoxifici organismul dupa Craciun

cum sa-ti detoxifici organismul dupa Craciun
Denisa Toma1
De Denisa Toma
16 dec. 2018

Mananci toate bunatatile tale favorite de pe masa de Craciun, savurezi deserturile traditionale si ciocnesti de multe ori paharul cu familia si prietenii. In febra Sarbatorilor este destul de usor sa uiti complet numarul caloriilor, al prajiturilor si al paharelor de vin pe care le-ai servit.

Tocmai de aceea, exista riscul sa te simti vinovata dupa o masa copioasa si sa ai remuscari. Din fericire, poti face cateva lucruri pentru a-ti „spala” pacatele. Exista unele schimbari simple care iti ajuta organismul sa se refaca dupa ce ai consumat prea multe alimente nesanatoase.

Iata ce sa incerci pentru a-ti detoxifia organismul dupa o masa bogata de Craciun:

Inlocuieste bauturile toxice cu apa

Medicii Peter Bennett, Stephen Barrie si Sara Faye, autorii cartii „The 7-Day Detox Miracle”, sustin ca eliminarea toxinelor din organism poate fi facuta in sapte zile.

Pentru inceput, renunta la cafea, alcool si bauturile care contin zahar si inlocuieste-le cu doi litri de apa pe zi. Martha McKittrick, dietetician din New York, spune ca apa ajuta la eliminarea excesului de sodiu din organism si iti da senzatia de satietate intre mese.

Curata ficatul

Ficatul este organul responsabil pentru filtrarea substantelor toxice care patrund in organism prin intermediul alimentatiei, iar printre acestea se numara si alcoolul.

Consumul de ceai verde este o modalitate excelenta de a-ti stimula ficatul si de a-i imbuntati functia de detoxifiere. „Ceaiul verde este bogat in antioxidanti numiti catechine, compusi care sustin buna functionare a ficatului”, declara pentru byrdie.co.uk medicul Edward Group.

Ia suplimente de vitamina C

Vitamina C este un antioxidant care protejeaza organismul de radicalii liberi si toxine. Tocmai de aceea, vitamina C este ideala pentru a-ti curata corpul de toxine dupa mesele bogate de Sarbatori. Citricele sunt surse excelente de vitamina C.

Dar si unele legume, precum ardeii, contin in mod surprinzator foarte multa vitamina C. Daca preferi supliemntele alimentare, nu uita ca este foarte important sa discuti cu medicul tau de familie inainte de a lua orice supliment.

Consuma alimente sanatoase

Este important sa ai la indemana suficiente alimente sanatoase precum fructe, legume si proteine slabe. „Daca nu ai alimentele sanatoase in jurul tau, nu le poti manca!”, explica dieteticiana Martha McKittrick.

Legumele precum anghinarea sau broccoli sunt excelente pentru detoxifierea corpului si pentru a-ti da senzatia de satietate, dar fara un aport ridicat de calorii.

Foto: Sofia Richie pentru Material Girl