7 motive surprinzatoare pentru care esti mereu obosita

mereu obosita
Ingrid David1
De Ingrid David
16 feb. 2019

Lipsa somnului nu este singurul motiv pentru care te simti obosita si lipsita de energie de-a lungul intregii zile. Exista alte cateva obiceiuri despre care poate nu aveai habar, dar care au acelasi efect.

Nu mergi la sala atunci cand te simti lipsita de energie

Neinspirata alegere. Pentru ca, de fapt, evitand sa mergi la antrenamente, nu faci altceva decat sa iti acutizezi starea. Exercitiile regulate si frecvente iti vor stimula forta si iti vor imbunatati activitatea sistemului cardiovascular. In lipsa lor, organismul va fi privat de oxigenul si substantele nutritive necesare unei bune functionari a tesuturilor.

Deci, data viitoare cand simti ca ai vrea sa chiulesti de la un antrenament nu o face. Vei regreta in scurt timp!

Nu bei suficienta apa

Problema apei este una arhicunoscuta de toata lumea. Cu toate acestea, exista si acum oameni care nu se hidrateaza suficient. Nu fi unul dintre acestia. Reducerea chiar si cu 2% a cantitatii de apa baute scade considerabil nivelul energiei. De fapt, deshidratarea cauzeaza ingrosarea sangelului. Iar consecinta nu intarzie.

Eficienta cu care inima pompeaza sangele scade, asa ca oxigenul si nutrientii ajung mai greu la muschi si la organe. Cam cata apa este recomandat sa bem in fiecare zi? Regula supermediatizata ar fi de opt pahare pe zi. Insa nu este obligatoriu sa fie aceeasi cantitate pentru toata lumea.

Semne ca sufletul tau e obosit

Pentru a-ti da seama de cata apa ai nevoie, fa un calcul mic. Imparte greutatea ta corporala (echivalata in livre sau pounds) la doi. Rezultatul este numarul de uncii de apa pe care trebuie sa il bei.

Scala ajutatoare. O livra cantareste 453.5 grame. O uncie ( sau ounce) are 29.5 ml.

Alimentatia ta nu contine suficient fier

Lipsa fierului din corpul tau poate sa fie motivul pentru care te simti slabit, lipsit de energie, iritabil si lipsit de concentrare. De asemenea, din acelasi motiv, muschii si celulele sunt mai putin oxigenate. Rezultatul este acelasi. Starea de oboseala. Ca sa repari asta, mananca mai des oua, fasole, carne de vita, asa numitele vegetale cu frunze verde inchis si alune.

La capitolul vegetale cu frunze verde inchis se incadreaza varza kale, bok choi, laptucile, arugula, sfecla elvetiana etc. Pentru ca fierul sa fie absorbit de organism, mancati si alimente cu vitamina C care au, in acest caz, rolul de „fixator“ al fierului.

Nu renunti la junk food

Majoritatea preparatelor incadrate la categoria junk food sunt pline de zahar si carbohidrati. Mancand aceste preparate, nu faci altceva decat sa variezi artificial si rapid nivelul zaharului in sange. Iar scaderea brusca a nivelului de zahar te face sa te simti obosita. Inlocuieste deci junk foodul cu cerealele integrale la fiecare masa si vei vedea diferenta.

Te simti obosita cand te trezesti? Iata care ar putea fi cauzele

Nu reusesti sa iti pastrezi un birou ordonat

Un birou aglomerat poate limita capacitatea creierului de a procesa informatii si de a se concentra. Te vei simți obosita fizic, dar mai ales mental. Incearca sa iti cureti biroul la sfarsitul fiecarei zile. Vei avea un start pozitiv in dimineata urmatoare.

Obisnuiesti sa bei un pahar sau doua de alcool, inainte de culcare

Poate ca suna imbietor sa bei un pahar cu vin seara, dupa o zi plina. Doar ca, daca vei afla consecintele, s-ar putea sa renunti la idee. Pentru ca pe masura ce alcoolul este metabolizat, organismul este inundat de valuri de adrenalina. De aceea, te si trezesti in mijlocul noptii dupa „o bauta“ si nu mai dormi pana dimineata.

Te bazezi pe cafea ca sa treci peste orele lungi ale zilei

Obiceiul de a bea o cana cu cafea neagra, un capuccino sau un espresso pe zi nu este deloc nesanatos. Ba chiar, unele studii au aratat ca un consum moderat de cafeina poate fi chiar benefic organismului.

Semne ca esti obosita si este obligatoriu sa iei o pauza

Daca insa cantitatea bauta intr-o zi este mai mare decat cea de apa, organismul se va resimti. Iar ciclul trezire -somn va avea fi afectat. Asa ca incearca sa bei cafea cu cel putin sase ore inainte de a merge la culcare.

Foto: Shutterstock.com