Alimente bogate in zinc pe care trebuie sa le incluzi in alimentatia ta

Daniela Mitran1
De Daniela Mitran
8 apr. 2020

Mentinerea sanatatii organismului trebuie sa fie in topul prioritatilor noastre in acest moment. Avand in vedere ca ne confruntam cu o situatie dificila la nivel global, este important sa acordam mai multa atentie alimentatiei. Un corp sanatos este un corp mult mai rezistent!

Daca iti doresti sa-i asiguri organismului tau tot ce are nevoie, este important sa ai in casa alimente bogate in vitamine, minerale si nutrienti. Totodata, cele care contribuie la intarirea sistemului imunitar sunt de altfel recomandate. Potrivit studiilor, este important sa incluzi in alimentatia ta alimente bogate in zinc.

De ce este important sa consumi alimente bogate in zinc

Potrivit specialistilor, zincul ajuta la mentinerea si intarirea sistemului imunitar al organismului. Acesta ajuta organismul sa lupte cu agentii straini si sa raspunda mult mai usor in momentul in care exista celule infectate. Zincul este si un puternic antioxidant, ceea ce inseamna ca protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi si ajuta la intarirea rezistentei celulelor la diferiti agenti patogeni.

Desi zincul nu te protejeaza impotriva epidemiilor, cum este cea de COVID-19, acesta te va ajuta sa ai un organism mai puternic. Astfel, sistemul tau imunitar va fi mult mai rezistent si te va ajuta sa iti mentii sanatatea.

Ce alimente bogate in zinc este recomandat sa consumi

1. Fructe de mare

Fructele de mare sunt recunoscute pentru numeroasele beneficii pe care le au asupra sanatatii organismului. Daca iti doresti sa consumi aceste alimente, este recomandat sa le prepari la gratar si sa le servesti alaturi de diferite salate. Poti, de asemenea, sa prepari paste cu fructe de mare sau sa le folosesti drept garnitura pentru supe crema.

2. Carne de vita

Carnea de vita este o sursa importanta de zinc. Si carnea de miel sau de porc contin o concentratie mare de zinc, insa specialistii recomanda consumul de carne rosie. Daca iti doresti sa consumi acest aliment, poti sa il adaugi in diferite retete de supe sau sa-l prepari la grill, alaturi de cateva legume.

3. Fasole

Boabele de fasole alba au numeroase beneficii asupra sanatatii organismului. La fel si boabele de naut sau fasolea neagra. Pentru persoanele care prefera o dieta bogata in fibre, fara carne, acestea sunt o alegere sanatoasa si inspirata. O singura portie de fasole, consumata zilnica, asigura aproximativ 26% din necesarul zilnic de zinc.

4. Seminte de dovleac

Semintele de dovleac se afla si ele pe lista de alimente bogate in zinc. In timp ce semintele de chia, in sau de floarea soarelui sunt mult mai des recomandate in alimentatie, specialistii recomanda si consumul de seminte de dovleac. Doar 14 grame de seminte de dovleac asigura 19% din necesarul zilnic de zinc al organismului. De asemenea, asigura si 18% din necesarul zilnic de magneziu, care contribuie la intarirea sistemului imunitar.

Foto: Unsplash.com